W kanale WP1 będą codzienna publicystyka i reportaże od Wirtualnej Polski oraz filmy i seriale
Wirtualna Polska Holding, której spółka zależna wygrała konkurs na nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej swojego kanału WP1, podała pierwsze informacje o jego ofercie programowej. Złożą się na nią m.in. codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce” i reportażowo-interwencyjny „Interakcja” oraz pasma z filmami i serialami.
Zgodnie z wymogami koncesyjnymi kanał WP1 ma mieć charakter interaktywny i uniwersalny profil programowy, przy czym zawierać m.in. treści o edukacji medialnej i treści pochodzące z nowych mediów. - Przyznanie koncesji otwiera nowy etap w Wirtualnej Polsce, oznacza szybką budowę kompetencji w już wcześniej strategicznie ważnym obszarze produkcji i dystrybucji treści telewizyjnych. Zrobiliśmy wiele przez ostatnie dwa lata w tej dziedzinie, a teraz przejdziemy jeszcze przyspieszony kurs zakupu i dystrybucji do 18 mln Polaków długich form wideo, których do tej pory brakowało w naszym portfolio - zapowiada Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polski Holding.
Firma poinformowała, że w ramówce nowego kanału znajdą się różnorodne gatunki i formy telewizyjne: rozrywka, filmy i seriale, dokumenty, publicystyka, sport i reality tv. Na pewno emitowane będą codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce” i reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, nagrywane w studiu telewizyjnym Grupy Wirtualna Polska. Od drugiej połowy września wydawca realizuje tam już dwa codzienne programy na żywo: poranny i popołudniowy. Ponadto w WP1 nadawane będą pasma dokumentalno-lifestylowe i filmowo-serialowe.
Własne studio Wirtualna Polska uruchomiła wiosną br., kieruje nim Jacek Amsterdamski. Wydawca podkreśla, że oprócz dłuższych programów na żywo realizuje w nim miesięcznie prawie 500 krótszych materiałów wideo, których liczba odtworzeń w ciągu miesiąca przekracza 100 mln. - Jesteśmy gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada wykorzystanie potencjału Grupy WP przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1 - zapowiada Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie WP.
Start kanału to dla nadawcy także wejście w sektor reklamy telewizyjnej, który wciąż ma w Polsce dwa razy większą wartość od reklamy internetowej. - Stajemy się crossmediowi, pozycjonując się na dwóch lukratywnych rynkach: internetowym i telewizyjnym. Te już dziś stanowią 70 proc. reklamowego tortu - podkreśla Jacek Świderski.
W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 145,3 mln zł wpływów ze sprzedaży (w tym 95 proc. ze sprzedaży usług reklamowych) i 9,6 mln zł zysku. Przez ostatnie półtora roku przejęła szereg mniejszych wydawców, m.in. Sportowefakty.pl, Grupę Money.pl, Domodi.pl i Homebook.pl . Tempo akwizycji przyspieszyło w maju br. po debiucie giełdowym spółki, z którego pozyskała 106,87 mln zł. Odtąd firma kupiła serwisy Open.fm, Polskastacja.pl, Grupę NextWeb Media, Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl oraz Allani. Ostatnio zapowiadała też uruchomienie w br. darmowego serwisu VoD.
We wrześniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 18 mln użytkowników i 3,71 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
Dołącz do dyskusji: W kanale WP1 będą codzienna publicystyka i reportaże od Wirtualnej Polski oraz filmy i seriale
Ledwo ta banda weszła na kopiec kościuszki a już wykupili wejście na K2 ...to będzie mega kompromitacja.