W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS
Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce ponad 105 tys. nośnikówreklamy outdoorowej - wynika z danych Izby Gospodarczej ReklamyZewnętrznej. Co czwarty za nich ma powierzchnię 12 m2 a co druginależy do firmy AMS.
Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce 104 397 nośnikówreklamy outdoorowej - pokazują dane z największych14 firmbranżowych zestawione przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej.Instytucja ocenia, że biorąc pod uwagę podmioty, które nie podałyjej informacji o swojej działalności, łączna liczba nośnikówoutdoorowych przekracza 105 tys.
Wśród nośników reklamy zewnętrznej co trzeci jest małychrozmiarów, a co czwarty to standardowy billboard o powierzchni 12m2. W ciągu ubiegłego roku o ponad 20 proc. wzrosła liczbabacklightów scroll 9 m2 i frontlightów 18 m2. - Te ostatnie nośnikigenerują większe przychody i gwarantują bardzo dobre efekty wkampaniach wizerunkowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. -Natomiast ograniczony rozwój backlightów scroll oraz citylightówwynika z braku porozumienia branży z samorządami - dodaje.
Najważniejszą firmą na polskim rynku reklamy zewnętrznej jestAMS, która kontroluje prawie połowę wszystkich nośników. 18 proc.udziałów w branży ma Ströer, a 10 proc. - Clear ChannelPoland.
Nośnikreklamy | Ogólna liczba nośników 31.12.2008r. |
Standardowe 12 m˛ | 27,73 |
Frontlight 6 x 3 m | 14,19 |
Frontlight 12 x 3 m | 801 |
Frontlight 12 x 4 m | 1,01 |
Nośniki małego formatu | 35,59 |
Pozostałe nośniki | 870 |
CLP | 20,76 |
Backlight 6 x 3 m | 985 |
Backlight 8 x 4 m | 448 |
Backlight scroll 9 m˛ | 1,92 |
Pozostałe nośnikipodświetlane | 102 |
Łączna liczba nośników | 104,4 |
AMS kontroluje ponad 22 tys. nośników małegorozmiaru i prawie 12 tys. nośników CLP, a Ströer - ponad 13 tys.standardowych billboardów. AMS jako jedyna firma oferuje backlighty6 x 3m, a News Outdoor Poland dominuje w dostarczaniu frontlightów12 x 3 m.
Standardowe 12 m˛ | 31.12.2008 | Udział w rynku |
Ströer out of homemedia | 13.354 | 48,15 % |
AMS S.A. | 10.559 | 38,08 % |
Clear Channel Poland* | 1.966 | 7,09 % |
Inne | 1.853 | 6,68 % |
Łącznie | 27.732 | 100,00 % |
Frontlight 6 x 3 m | 31.12.2008 | Udział w rynku |
CityboardMedia | 4.673 | 32,94 % |
Ströer out of homemedia | 3.477 | 24,51 % |
News Outdoor Poland | 2.757 | 19,44 % |
Clear Channel Poland | 2.072 | 14,60 % |
AMS S.A. | 991 | 6,99 % |
Inne | 215 | 1,52 % |
Łącznie | 14.185 | 100,00 % |
Frontlight 12 x 3 m | 31.12.2008 | Udział w rynku |
News Outdoor Poland | 701 | 87,52 % |
Inne | 100 | 12,48 % |
Łącznie | 801 | 100,00 % |
Frontlight 12 x 4 m | 31.12.2008 | Udział w rynku |
Cityboard Media | 621 | 61,61 % |
JETLine | 276 | 27,38 % |
Inne | 111 | 11,01 % |
Łącznie | 1.008 | 100,00 % |
Nośniki małego formatu | 31.12.2008 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 22.166 | 62,29 % |
Mini Media | 10.373 | 29,15 % |
Clear Channel Poland | 1.384 | 3,89 % |
Inne | 1.664 | 4,67 % |
Łącznie | 35.587 | 100,00 % |
CLP | 31.12.2008 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 11.970 | 57,67 % |
Clear ChannelPoland | 5.296 | 25,52 % |
Ruch S.A. | 2.065 | 9,95 % |
Business Consulting | 857 | 4,13 % |
Inne | 567 | 2,73 % |
Łącznie | 20.755 | 100,00 % |
Backlight 6 x 3 m | 31.12.2008 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 985 | 100,00 % |
Łącznie | 985 | 100,00 % |
Backlight 8 x 4 m | 31.12.2008 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 309 | 68,97 % |
Clear Channel Poland | 75 | 16,74 % |
Gigaboard | 44 | 9,82 % |
Ströer out of home media | 20 | 4,47 % |
Łącznie | 448 | 100,00 % |
Backlight scroll 9 m˛ | 31.12.2008 | Udział w rynku |
Ströer out of home media | 1.069 | 55,56 % |
AMS S.A. | 855 | 44,44 % |
Łącznie | 1.924 | 100,00 % |
Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS