Większe przychody i mniejszy zysk Zalando, 18,4 mln aktywnych klientów
W I kwartale 2016 roku platforma Zalando zanotowała 796 milionów euro przychodów. Zysk okazał się niższy niż rok wcześniej, natomiast wzrosła liczba klientów i dokonywanych przez nich zamówień.
Osiągnięte w I kwartale br. przychody Zalando oznaczają wzrost o 23,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., gdy przychody zamknęły się kwotą 643,6 mln euro.
Raport finansowy wskazuje, że większe przychody (405,8 mln euro) Zalando osiągnęło w regionie DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), natomiast na reszcie europejskich rynków przychody wyniosły 334,5 mln euro.
W raportowanym okresie wskaźnik EBIT (zysk przed opodatkowaniem) wyniósł 20,2 mln euro i był niższy od tego osiągniętego rok wcześniej, gdy osiągnął poziom 29,1 mln euro.
Zalando podkreśla, że w ramach strategii rozwoju swojej platformy ponownie rozszerzyło możliwości swojego programu partnerskiego, który pozwala wybranym markom na prowadzenie bezpośredniej sprzedaży na platformie Zalando. Do końca pierwszego kwartału firma zyskała ponad 150 partnerów, w tym m.in. marki jak Adidas i Superdry. Aby wzmocnić możliwości digitalizacji asortymentu partnerskiego oraz opcje wprowadzenia go do kanałów detalicznych, Zalando nabyło w maju br. spółkę Tradebyte Software, która należy do wiodących europejskich dostawców rozwiązań integracyjnych w dziedzinie zaopatrzenia rynkowego oferowanego sprzedawcom detalicznym i markom, szczególnie w sektorze mody i stylu życia.
W I kwartale br. Zalando miało 18,4 mln aktywnych klientów i zanotowało ponad 479 mln odwiedzin na stronie. 62,3 proc. z nich pochodziło z urządzeń mobilnych. Liczba zamówień wzrosła w raportowanym okresie do 15,6 mln.
Obecnie Zalando zatrudnia nieco ponad 10,2 tys. pracowników.
Dołącz do dyskusji: Większe przychody i mniejszy zysk Zalando, 18,4 mln aktywnych klientów