„Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem
W styczniu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem nadal była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło TVP Info, a najwięcej straciło Polo TV.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2014 roku zmniejszył się o 12,70 proc. i wyniósł 16,01 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,74 proc., po spadku w skali roku o 5,81 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,41 proc. i wyniósł 11,45 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 7,76 proc. do 9,98 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 25,22 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 6. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,76 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w styczniu br. miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,51 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TVN7 (4,22 proc. udziału; spadek o 6,43 proc.) i TV4 (4,16 proc.; do góry o 12,06), która rok wcześniej była dziewiąta.
Z kolei najwięcej straciło Polo TV, które spadło z miejsca 15. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 23,08 proc. do 1,30 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 4+ |
|
styczeń |
||
Stacja |
2015 |
2014 |
TVP1 |
16,01% |
18,34% |
Polsat |
14,74% |
15,65% |
TVP2 |
11,45% |
12,78% |
TVN |
9,98% |
10,82% |
TVP INFO |
5,76% |
4,60% |
TV PULS |
5,04% |
5,51% |
TVN7 |
4,22% |
4,51% |
TV4 |
4,18% |
3,73% |
Puls 2 |
3,72% |
4,50% |
TV6 |
2,61% |
2,15% |
TTV - Twoja Telewizja |
2,49% |
2,95% |
TVP Rozrywka |
2,07% |
1,80% |
TVP Regionalna |
1,94% |
2,45% |
ATM Rozrywka |
1,75% |
2,05% |
Fokus TV |
1,67% |
0,00% |
TVP ABC |
1,62% |
0,00% |
Stopklatka |
1,60% |
0,00% |
TVP Historia |
1,31% |
1,17% |
Polo TV |
1,30% |
1,69% |
TVP Polonia |
1,00% |
1,06% |
Eska TV |
0,93% |
1,11% |
TVP Kultura |
0,84% |
0,77% |
Polsat Sport News |
0,53% |
0,64% |
W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,12 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 5,10 proc. do 11,95 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,20 proc., po spadku w skali roku o 17,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,66 proc.; w dół o 7,03 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,28 proc. do 6,65 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,80 proc. udziału; spadek o 11,28 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 33,14 proc. do 2,33 proc.
Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciło Polo TV - było to 29,35 proc. do 2,07 proc.
Wirtualnemedia.pl |
DVB-T 16-49 |
|
styczeń |
||
Stacja |
2015 |
2014 |
Polsat |
17,44% |
18,19% |
TVN |
11,95% |
11,37% |
TVP1 |
10,20% |
12,42% |
TVP2 |
9,66% |
10,39% |
TV PULS |
6,65% |
7,33% |
TV4 |
4,95% |
4,39% |
Puls 2 |
4,80% |
5,41% |
TVN7 |
4,23% |
5,18% |
TV6 |
3,45% |
2,99% |
TTV - Twoja Telewizja |
3,39% |
3,68% |
TVP INFO |
2,33% |
1,75% |
ATM Rozrywka |
2,28% |
2,60% |
Polo TV |
2,07% |
2,93% |
Stopklatka |
2,02% |
0,00% |
Fokus TV |
1,89% |
0,00% |
TVP Rozrywka |
1,89% |
1,88% |
Eska TV |
1,82% |
2,06% |
TVP ABC |
1,52% |
0,00% |
TVP Historia |
1,24% |
1,24% |
TVP Regionalna |
1,19% |
1,33% |
TVP Polonia |
0,89% |
1,12% |
TVP Kultura |
0,77% |
0,89% |
Polsat Sport News |
0,49% |
0,61% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: „Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem