O 46 proc. wzrosły wpływy firmy Wojciecha Cejrowskiego. 15 proc. z dziennikarstwa - 54 proc. ze sprzedaży herbaty i naczyń
W ub.r. spółka W. Cejrowski miała 1,59 mln zł wpływów ze sprzedażowych (o 46 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 68,1 tys. zł zysku netto (wobec 24,3 tys. zł zysku w 2016 roku). 54,9 proc. wpływów pochodziło ze sprzedaży towarów (głównie herbaty i naczyń do picia), a 14,2 proc. - z usług dziennikarskich.
Przychody sprzedażowe firmy W. Cejrowski zwiększyły się z 1,09 mln zł w 2016 roku do 1,59 mln zł w ub.r. W dokumentach złożonych w KRS spółka wyliczyła źródła tych wpływów: 54,9 proc. pochodziło ze sprzedaży towarów, 19,8 proc. - ze sprzedaży licencji, 14,2 proc. - z usług dziennikarskich i pozostałych, a 11,1 proc. - z pozostałych źródeł.
- Spółka w roku 2017 wprowadziła na rynek nowy asortyment w postaci naczyń do picia oraz herbat. Sprzedaż towarów handlowych dotyczy głównie tego asortymentu - podano w sprawozdaniu.
Jednocześnie koszty działalności operacyjnej firmy zwiększyły się z 1,08 mln zł w 2016 roku do 1,53 mln zł w ub.r. Wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 268,3 do 544,1 tys. zł, wydatki na wynagrodzenia - z 396,1 do 447,7 tys. zł, a nakłady na usługi obce - z 333,9 do 425,8 tys. zł.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 102 tys. zł, wobec 6,8 tys. zł w 2016 roku. Zysk brutto zwiększyły się z 35,2 do 93 tys. zł, a zysk netto - z 24,3 do 68,1 tys. zł.
Wojciech Cejrowski jest właścicielem 90 proc. udziałów spółki, a 10 proc. należy do Krzysztofa Praszkiewicza, od wielu lat współpracownika
Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na kapitał zapasowy. Spółka na koniec ub.r. posiadała 1,82 mln zł kapitału własnego. Nie miała żadnego zadłużenia długoterminowego ani pożyczek krótkoterminowych.
Firma przygotowała scenografię do programów tv
W ub.r. spółka W. Cejrowski zakończyła prace nad własną scenografią do realizacji programów telewizyjnych. W sprawozdaniu podkreśla, że pozwoli to obniżyć koszty ich produkcji. Na konie ub.r. wartość środków trwałych firmy wyceniono na 462,3 tys. zł.
- Spółka odnotowuje również zainteresowanie odbiorców (stacji telewizyjnych) nowymi programami podróżniczymi (ich odcinkami i seriami) co powoduje, że poniesione koszty na ich produkcję są uzasadnione, a efekt działań w tym zakresie przyniesie planowany zysk - napisano w sprawozdaniu.
Wojciech Cejrowski od wielu lat przygotowuje dla różnych nadawców telewizyjnych programy, przede wszystkim podróżnicze. Jego cykl „Boso przez świat” (potem funkcjonujący pod nazwami „Wojciech Cejrowski. Boso” i „Boso”) początkowo był nadawany w TVP2, potem w TVN Style, a od 2013 roku - w TV Puls. W TVN Style Cejrowski prowadził też swój program lifestylowy „Po mojemu”.
Od ponad roku Wojciech Cejrowski w czwartki jest jednym z gości w „Minęła 20” w TVP Info. Nie otrzymuje za to wynagrodzenia od Telewizji Polskiej.
Sklep Kolonialny na razie bez sprawozdania finansowego
Produkty polecane przez Wojciecha Cejrowskiego można kupić w serwisie Sklepkolonialny.com. Są to zarówno książki dziennikarza i płyty DVD z programem „Boso”, jak też m.in. kawa i herbata z różnych części świata, kosmetyki naturalne, odzież (na czele z kwiecistymi koszulami), dewocjonalia z meksykańskiego Guadakupe, eko torby, delikatesy i - „chleb z żyta W. Cejrowskiego”.
Serwis należy do spółki Orinoko Halina Romaniszyn. Resort sprawiedliwości nie udostępnił na razie w serwisie internetowym jej sprawozdań finansowych w KRS za ub.r.
Dołącz do dyskusji: O 46 proc. wzrosły wpływy firmy Wojciecha Cejrowskiego. 15 proc. z dziennikarstwa - 54 proc. ze sprzedaży herbaty i naczyń