Wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży w 2011 roku
W 2011 roku spadła sprzedaż wszystkich największych dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciła “Gazeta Wyborcza” a najmniej “Dziennik Gazeta Prawna”.
Średnia sprzedaż ogółem lidera zestawienia dziennika “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w 2011 r. wyniosła 394 453 egz., czyli o 9,7 proc. mniej niż w 2010 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średni wynik zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) to 270 635 egz., co oznacza spadek o 11,1 proc. w stosunku do 2010 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), którego sprzedaż w ub.r. zmniejszyło się o 5,3 proc. względem wcześniejszego roku i wyniosło 173 623 egz.
>>> Sprzedaż dzienników w 2010 roku - raport portalu Wirtualnemedia.pl
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 100 293 egz., co oznacza spadek o 10,8 proc.
Pierwszą piątkę zamyka “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego sprzedaż wyniosła 74 868 egz.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | 2010 | ||||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 535 506 | 394 460 | 394 453 | 596 446 | 437 060 | 437 060 |
Gazeta Wyborcza | 416 288 | 305 861 | 270 635 | 446 588 | 335 498 | 304 572 |
Super Express | 296 002 | 174 322 | 173 623 | 318 214 | 184 035 | 183 524 |
Rzeczpospolita | 175 801 | 129 276 | 100 293 | 198 060 | 141 156 | 112 529 |
Dziennik Gazeta Prawna | 121 365 | 91 554 | 74 868 | 137 672 | 99 559 | 79 034 |
Przegląd Sportowy | 86 059 | 47 545 | 47 543 | 93 183 | 50 904 | 50 904 |
Gazeta Polska Codziennie | 142 227 | 31 387 | 31 254 | - | - | - |
Puls Biznesu | 20 478 | 17 787 | 13 238 | 21 799 | 18 417 | 14 058 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 14 436 | 7 851 | 5 245 | 15 771 | 8 060 | 5 613 |
>>> Sprzedaż dzienników w grudniu: zyskał tylko “SE”, najwięcej straciła “Rzeczpospolita”
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży w 2011 roku
Takie rozdwojenie jaźni raczej nie pomoże spadającemu rynkowi prasy.
a jeszcze za to płacić cięzki grosz, a zobaczcie jakie życie drogie, żarcie drożeje :-) paliwo drogie jak cholera bez gazety da się jeszcze obejść, bez zarcia i pliiwa już raczej nie :-)