SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Yahoo kupuje BlueLithium

Firma Yahoo Inc. poinformowała, że wyda 300 milionów dolarów naBlueLithium - sieć reklamową, specjalizującą się w dostarczaniureklam do użytkowników na podstawie stron jakie odwiedzili.

Jak informuje agencja Reuters, powstała przed trzema laty firmaBlueLithium jest piątą największą siecią reklamy online w USA.

Nowy zakup Yahoo to kolejny krok firmy mający na celuwzmocnienie jej pozycji na rozwijającym się w szybkim tempie rynkuinternetowej reklamy behawioralnej. Wcześniej kupiła ona za 680milionów dolarów firmę Right Media.

Z kolei rywal Yahoo jakim jest AOL przejął ostatnio FirmęTacoda, która również specjalizuje się w tzw. 'behavioraltargeting'. Według firmy badawczej eMarketer, tem segment wbieżącym roku bedzie stanowił tylko 2,6 procenta całego rynkureklamy online w USA, ale do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do8,4 procenta.

Na rynku reklamy internetowej nie próżnują również tacy wielcygracze jak Microsoft i Google. Koncern z Redmond kupił firmęaQuantive, a lider na rynku wyszukiwarek chce przejąćDoubleClick.

źródło: Reuters

Dołącz do dyskusji: Yahoo kupuje BlueLithium

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl