SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZenithOptimedia: wydatki reklamowe wzrosną o 50 proc.

Z najnowszego raportu wynika, że już w 2008 roku reklamodawcy wydadzą więcej na reklamę internetową niż radiową.

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia prognozuje, że w latach 2006-2009 wydatki reklamowe w krajach Europy Środkowej i Wschodniej będą rosły cztery razy szybciej niż w Europie Zachodniej i trzy razy szybciej niż średnia dynamika zakładana dla rynku reklamowego na całym świecie.

Według ZenithOptimedia w naszej części Europy wydatki do 2009 r. wzrosną o 50 proc., w Europie Zachodniej o 12 proc., a w skali globalnej o 17 proc. W grupie TOP 10 rynków na świecie, które odczują największy przyrost budżetów reklamowych w najbliższych latach znajdą się Mołdawia, Rumunia, Rosja i Słowacja.

Dynamika wydatków reklamowych na świecie
 


2005 v 04 2006 v 05 2007 v 06 2008 v 07 2009 v 08
Ameryka Północna 3 5,2 3,5 4,5 3,1
USA 2,9 5,2 3,4 4,5 3
Europa Zachodnia 3,9 4 3,7 4 4
Azja 5,4 5,6 6,1 7,7 4,9
Europa Środkowa i Wschodnia 3,5 16,4 15,2 15,2 12,9
Ameryka Łacińska 19 10,6 6,1 6,8 6,2
Afryka / Bliski Wschód 16,6 22,4 15,5 17,8 18
Świat 4,7 6,2 5,2 6,2 5

Z raportu ZenithOptimedia wynika, że w 2007 r. wartość rynku reklamowego na całym świecie będzie wyższa niż w 2006 r. o 5,2 proc. W 2008 r. dynamika wydatków w ujęciu globalnym wyniesie 6,2 proc., głównie dzięki takim wydarzeniom jak letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, wybory prezydenckie w USA oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które tradycyjnie stymulują wzrost nakładów na reklamę. Zdecydowanie gorszy będzie rok 2009, w którym według ZenithOptimedia dynamika spadnie do 5 proc.

ZenithOptimedia zrewidowała swe wcześniejsze prognozy dotyczące udziałów poszczególnych klas mediów w rynku reklamy. Według najnowszych estymacji Internet, który w 2007 r. odnotuje 28,2 proc. dynamikę, będzie ważniejszym medium dla reklamodawców niż radio już w 2008 r., a nie jak wcześniej przewidywano w roku 2009. Wyjątkowym pod względem znaczenia Internetu jest rynek brytyjski, gdzie udział tego medium wyniesie 16,6 proc. w roku bieżącym, a już w 2009 r. sięgnie 22,6 proc.

Udział proc. poszczególnych klas mediów w rynku reklamowym na świecie od 2006 do 2009 r.
 


2005 2006 2007 2008 2009
Dzienniki 29,8 29,1 28,3 27,6 27
Magazyny 13,2 12,9 12,7 12,4 12,4
Telewizja 37,8 37,9 37,7 37,8 37,6
Radio 8,6 8,3 8,2 7,9 7,9
Kino 0,4 0,4 0,4 0,5 0,5
Outdoor 5,5 5,6 5,7 5,8 6
Internet 4,7 5,8 7 8 8,7

Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia: wydatki reklamowe wzrosną o 50 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl