Złote Orły 2010: Grand Prix dla Just za kampanię Żywca
Grand Prix w tegorocznym konkursie Złote Orły przyznano agencji Just za cykl reklam piwa Żywiec „Autorytety”. Copywriterem roku został Wojciech Kowal z PZL, a art directorem roku – Kira Pietrek z Just.
Kampania piwa Żywiec, za którą agencja Just otrzymała Grand Prix Złotych Orłów 2010, rozpoczęła się w styczniu br. reklamą z udziałem Krzysztofa Majchrzaka (więcej na ten temat). W kolejnych spotach składających się na cykl „Autorytety” wystąpili Wojciech Waglewski (więcej), dwukrotnie Tomasz Adamek (więcej), Bogdan Wenta (więcej) i Henryk Sawka (więcej). Obecnie emitowana jest reklama z Waglewskim, Sawką i Wentą (więcej).
Za „Autorytety” Just zdobyła jednocześnie Złote Orły w kategorii „Kampania reklamowa”. W pozostałych kategoriach takie nagrody przyznano 11 firmom: 180heartbeats, Lowe GGK, Scholz&Friends Warszawa, Communication Unlimited, PZL, MarketShare, Sparing Communication Group, K2 Internet, WeAreMedia, PZL Projektor i SaltPepper Brand Design.
Tytuł Copywritera Roku otrzymał Wojciech Kowal z PZL, a miano Art Directora roku zdobyła Kira Pietrek z Just.
Pełna lista nagrodzonych konkursie Złote Orły 2010:
REKLAMA
Moda
Wyróżnienie: Shootme / Michał Szulc, „Turn The Lights OFF”
Motoryzacja
Nominacja: Just / Kulczyk Tradex, „Nowy transporter. Już w pracy”
Wyróżnienie: Paralotna / KIA Motors Poland, „KIA Venga – Mikroświat”
Finanse
Wyróżnienie: K2 Internet / PZU, „Atrapy na YouTube”
Złoty Orzeł: 180heartbeats / ING Bank Śląski, „ING Bajki”
Napoje
Nominacja: Artegence / Kompania Piwowarska, „Lech Ice Team”
Wyróżnienie: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Żywność
Nominacja: Orangeblue / Unilever, „Lody na wagę złota”
Złoty Orzeł: Lowe GGK / Amino, „Na Polaka”
Higiena i zdrowie
Nominacja: Walk The Line / Unilever, „Socha ma ochroniarza”
Nominacja: Opus B / Walmark, „Up”
Dom, biuro, środowisko
Wyróżnienie: Propeller Film / Zelmer, „Odkurzacz Aquawelt”
Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa / Sony, „Monterzy”
Usługi
Nominacja: Papaya Films / TUI Poland, „Zanim wrócisz”
Nominacja: PZL / Tesco, „Piknik”
Nominacja: PZL / Tesco, „Grill”
Złoty Orzeł: Communication Unlimited / Mio Studio, „Tu zginęła grzeczna dziewczynka”
Media
Nominacja: PZL / Tygodnik Powszechny, „Lekcja zastępcza”
Złoty Orzeł: PZL / Tygodnik powszechny, „Lekcja czytania”
Reklama społeczna
Nominacja: Orangeblue / „Mój pies”, „Zerwijmy łańcuchy”
Wyróżnienie: Kolman Advertising / Wojewódzki Urząd Pracy – Łódź, „Rówieśnicy”
Złoty Orzeł: Sparing Communication Group / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą”
Muzyka
Nominacja: 180heartbeats / Allegro, „Allegro Walentynki”
Twórcze użycie mediów
Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Wyróżnienie: K2 Internet i Leo Burnett / PZU, „Nowy wymiar Sukiennic”
Złoty Orzeł: MarketShare / Webasto, „Śnieżny stempel”
Reklama własna
Wyróżnienie: Hypermedia Isobar
Kampania reklamowa
Wyróżnienie: PZL / Polkomtel, „Barok”
Złoty Orzeł: Just / Grupa Żywiec, „Autorytety”
INTERACTIVE
Serwis www
Nominacja: 180 heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia
Wyróżnienie: K2 Internet / Whirlpool, „Zmysłowa kuchnia”
Złoty Orzeł: K2 Internet / PZU, „Placówka”
Social media marketing
Nominacja: Artegence / FOX International Channels, „The Walking Dead”
Wyróżnienie: 180heartbeats / Bank Millennium, „Zareklamuj nam konto”
Wyróżnienie: Heureka / Danone Polska, „Wielka Inwazja Małego Głoda”
Złoty Orzeł: WeAreMedia / InPost, „Paczkobranie”
Interactive design
Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”
Wyróżnienie: 180heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia
DESIGN
Fotografia
Wyróżnienie: Shootme / Turbokolor „Delikatessen”
Ilustracja
Nominacja: Lunapark, materiały wizerunkowe Lunapark
Wydawnictwa korporacyjne
Nominacja: Just / Fundacja Malta, „Energetyczne nakłucie 20 lat Festiwalu Malta”
Nominacja: Stowarzyszenie im. L. van Beethovena, „Beethoven Magazine” nr 6
Wyróżnienie: Elementone / Brown Forman Polska, „Pure Magazine”
Wizerunek firmy
Nominacja: Papajastudio / miasto Nowy Sącz, identyfikacja miasta Nowy Sącz
Wyróżnienie: Walk The Line / Żebrowski&Korin Proskene, identyfikacja wizualna Teatru 6. Piętro
Złoty Orzeł: PZL Projektor / Kręgliccy. Restauracje i Catering, identyfikacja dla bistro „Opasły Tom PIWu”
Opakowanie
Nominacja: 2arts Studio / Krogal, Tradycyjna krówka
Wyróżnienie: PZL Projektor / Spolmlek, Old Poland. Polskie sery szlachetne
Złoty Orzeł: SaltPepper Brand Design / Tikkurila Polska, Tikkurila Optiva
Direct mail
Wyróżnienie: Łukasz Stachniak / Sylwia Nowacka, Łukasz Stachniak, „Paczka ryżu - zaproszenie ślubne”
Materiały promocyjne
Wyróżnienie: Just / Fundacja Malta, katalog MaltaFestival Poznań 2010
MŁODE ORŁY
Piotr Żarczyński, „Słowo na "k"”
COPYWRITER ROKU
Wojciech Kowal, PZL
ART DIRECTOR
Kira Pietrek, Just
GRAND PRIX
Just / Grupa Żywiec, kampania reklamowa „Autorytety”
Dołącz do dyskusji: Złote Orły 2010: Grand Prix dla Just za kampanię Żywca