Hiszpańska sieć sklepów z modą Mango zdecydowała się zastąpić część modelek i modeli awatarami generowanymi przez sztuczną inteligencję. Chodzi o to, by szybciej tworzyć kampanie reklamowe.
Ubrania, które promowane są przez modelki AI, są dostępne dla klientów do kupienia w sklepach tej firmy lub online.
Wśród głównych rywali Mango znajdują się m.in. Zara i H&M, marki, które szybko podążają za trendami w modzie, aby tworzyć produkty sprzedawane w przystępnych cenach. Aby z nimi skutecznie konkurować, Mango wykorzystuje sztuczną inteligencję.
„Chodzi o szybsze tworzenie treści” – powiedział dyrektor generalny Toni Ruiz. W lipcu Mango przeprowadziło pilotaż swojej pierwszej kampanii opartej na sztucznej inteligencji, w ramach której zaprezentowano kolekcję limitowaną skierowaną do nastolatek.
Najnowsza kampania reklamowa wygenerowana przez AI, która ruszyła w tym miesiącu, również jest skierowana do nastolatków. Niektóre zdjęcia pojawiają się na stronie internetowej Mango z zastrzeżeniem, że do stworzenia wizualizacji wykorzystano AI. Mango planuje rozszerzyć wykorzystanie technologii na kolekcje damskie i męskie, ale nie podjęło jeszcze żadnych ostatecznych decyzji.
Mango dołącza do innych marek detalicznych, takich jak Levi Strauss & Co., Louis Vuitton i Nike, które już nawiązały współpracę z firmami zajmującymi się modelowaniem AI. Korzyści finansowe są oczywiste, ponieważ modele AI zazwyczaj kosztują ułamek tego, ile firmę kosztuje zatrudnienie człowieka.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Mango wykracza poza marketing i reklamę. AI pomaga również firmie projektować kolekcje, dostarczając inspiracji do tkanin i nie tylko. - Bot jest teraz w stanie tworzyć ubrania zgodne z estetyką projektową Mango - powiedział Ruiz.