Prasa 2024-02-02
5

Brak ofert kupna firmy Marquard. Będzie kolejna aukcja

Konkurs ofert na kupno spółki Marquard Media Polska, wydawcy kilku serwisów, został odwołany, ale odbędzie się kolejny. Syndyk prowadząca postępowanie upadłościowe poinformowała, że nie wpłynęła ani jedna ważna oferta. Z naszych informacji wynika, że zakupem zainteresowanych jest pięć podmiotów, ale nie przeanalizowały one jeszcze oferty.

31 stycznia miała odbyć się ustna aukcja na zakup spółki Marquard Media Polska. Syndyk Aleksandra Strynkiewicz-Kondracka w rozmowie z Presserwisem przyznała jednak, że ją odwołano, bo „nie wpłynęła ani jedna ważna oferta”. Ma zostać ogłoszony nowy konkurs, ale na razie nie jest znany jego termin.

Jak wynika z naszych ustaleń, pięć podmiotów jest obecnie zainteresowanych kupnem Marquarda, ale nie przeanalizowały jeszcze przedsiębiorstwa z uwagi na okres świąteczno-feryjny. I to na ich prośbę rozpisany będzie kolejny konkurs.

Wydawnictwo w dalszym ciągu działa bez zmian. W portfolio Marquarda znajdują się serwisy internetowe Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl, które cały czas są wydawane. Jak podaje wydawca, od stycznia do października ub.r. zanotowały one ponad 90 mln odsłon.

20 listopada ub.r. ruszyła sprzedaż spółki. Pierwotnie oferty można było składać do 20 grudnia, ale termin przedłużono do 31 stycznia.

Nieudana sanacja i upadłość

Z końcem 2019 roku Marquard Media Polska zrezygnował z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych („CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper's Bazaar”, „Joy” i „Playboy”), wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników.

Rozpoczęto wówczas postępowanie sanacyjne, jednym z jego celów było zawarcie porozumienie z wierzycielami. Do tego jednak nie doszło, postępowanie umorzono i w kwietniu 2021 roku ogłoszono upadłość firmy.

Na początku ub.r. prowadzono proces sprzedaży portfolio innego upadłego wydawcy - Motor Presse Polska. Dziesięć podmiotów było wstępnie zainteresowanych kupnem jego tytułów prasowych, ale nikt nie złożył oferty na zakup całości portfolio spółki. Nie złożono także ofert w minimalnej cenie na serwisy internetowe wydawcy. Tytuły prasowe zamknięto, potem taki sam los spotkał witryny internetowe spółki.

Autor: jsx

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas