Telewizja 2024-11-10
2

Max w pakiecie z platformą od sportu. Nowa oferta na jednym z rynków

Platforma Max rozpoczyna w Hiszpanii współpracę z serwisem streamingowym DAZN, znanym z transmisji sportowych. Nowy pakiet Max DAZN kosztuje 44,99 euro miesięcznie. Łączy treści rozrywkowe Warner Bros. Discovery ze sportowymi od Eurosportu i DAZN.

Jak informuje Broadband TV News, w portfolio DAZN w Hiszpanii jest La Liga, Premier League, kobieca Liga Mistrzów w piłce nożnej, a także Formuła 1, Ultimate Fighting Championship (UFC) i MotoGP.  W Polsce DAZN nie ma tak bogatej oferty sportowej, Skupia się na sportach walki, a miesięczna subskrypcja kosztuje 39,99 zł.

Serwisy streamingowe coraz częściej współpracują

Choć na początku ery streamingowej, każda z platform chciała samodzielnie walczyć o abonentów, to w ostatnich miesiącach takie usługi coraz częściej współpracują. W lipcu w Stanach Zjednoczonych pojawił się wspólna oferta Max, Disney+ i  Hulu. Pozwala subskrybentom na oszczędności.

CZYTAJ TEŻ: Nowe filmy i seriale na platformie Max. Pojawią się także klasyki

Za pośrednictwem Amazon Prime Video m.in. w Polsce można wykupić serwis SkyShowtime. Na innych rynkach platforma sprzedaje też w ramach Prime Video Channels Viaplay. Zamierza nawiązać taką współpracę także w kolejnych krajach. Jesienią w USA miał ruszyć wspólny serwis streamingowy ze sportem od Warner Bros. Discovery, The Walt Disney Company i Fox Corporation. W ofercie Venu Sports miały pojawić się transmisje z lig NFL, NBA, WNBA, MLB, NHL, NASCAR, UFC, golfa, Formuły 1, tenisowego Wielkiego Szlema i piłkarskiego mundialu. Start platformy zablokował jednak na razie nowojorski sąd po skardze Fubu.

Na polskim rynku miał powstać wspólny serwis streamingowy TVN i Grupy Polsat Plus. Do uruchomienia platformy jednak nie doszło i nie dojdzie. Powodem była fuzja Warner Media z Discovery. Postawiono wówczas na rozwój Playera i HBO Max, a następnie uruchomiono platformę Max.

W czerwcu szef Warner Bros. Discovery David Zaslav prognozował konsolidację na rynku streamingowym. Przewidywał 4-5 usług o zasięgu globalnym. - Znajdą się gracze, którzy będą chcieli wycofać się z biznesu i którzy będą chcieli skonsolidować swoje biznesy streamingowe z innymi. Myślę, że w tym czasie będziemy starali się być oportunistami – stwierdził szef Warner Bros. Discovery, cytowany przez variety.com. 

Zdaniem menadżera, globalny charakter biznesu streamingowego i konieczność ogromnych inwestycji, wymusi na niektórych graczach trudne decyzje. Fuzje lub przejęcia nie są jedynymi rozwiązaniami, których można spodziewać się w przyszłości. Możliwe są nowe wspólne przedsięwzięcia. Jedynie Netflix jako lider rynku i firma z największym doświadczeniem, nie chce nawiązywać współpracy z żadnym dużym graczem. Współpracuje za to z dostawcami płatnej telewizji, takimi jak Canal+. 

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas