W sierpniu 2024 roku platforma Temu osiągnęła swój kolejny rekordowy zasięg w Polsce. Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska, a najdłużej korzystano z witryn Grupy Google i Meta Platforms.
Według badania Mediapanel w sierpniu 2024 roku serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,83 mln użytkowników, czyli 96,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 21 godzin, 12 minut i 55 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,69 mln odwiedzających, 96,61 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 50 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na ponad 20 godzin każdego użytkownika przyciągały w sierpniu jeszcze witryny i aplikacje Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa). Odwiedziło je 25,9 mln polskich internautów (co dało 96,79 proc. zasięgu), spędzając średnio po 21 godzin, 23 minuty i 25 sekund. Natomiast z TikToka skorzystało 13,76 mln użytkowników (46,11 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 17 godzin, 55 minut i 20 sekund.
Dwóch wydawców tradycyjnych zanotowało ponad 20 mln odwiedzających. Grupa Wirtualna Polska przyciągnęła 20,41 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 15 minut i 53 sekundy, zaś Grupa Ringier Axel Springer Polska - 20,13 mln użytkowników, każdego przeciętnie na godzinę, 54 minuty i 24 sekundy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nieco poniżej pułapu 20 mln użytkowników znalazła się Grupa Polsat- Interia, której witryny i aplikacje odwiedziło 19,12 mln internautów, a każdy spędził średnio godzinę, 13 minut i 10 sekund.
Temu ponad 3 mln użytkowników za Grupą Allegro
Wśród wydawców e-commerce liderem jest Grupa Allegro, do której należą głównie Allegro, Allegro Lokalnie i Ceneo. W sierpniu przyciągnęła 18,83 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 45 minut i 36 sekund.
Z kolei azjatycką platformę Temu, zapewniającą cały ruch Grupie Whaleco, odwiedziło 15,67 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 44 minuty i 9 sekund. Witryna śrubuje swoje rekordy w naszym kraju: w lipcu pierwszy raz przekroczyła pułap 15 mln odwiedzających (miała ich 15,19 mln), a w pierwszych miesiącach br. notowała ich ponad 14 mln (w styczniu 14,92 mln).
W Mediapanelu łączną liczbą internautów w Polsce oszacowano w sierpniu na 29,6 mln, a tych korzystających z sieci codziennie średnio na 25,3 mln. Miesiąc wcześniej było to odpowiednio 29,7 i 25,1 mln.
Onet przed WP.pl, na komputerach ponad 8 godzin na Netfliksie
Google.com odwiedziło w sierpniu 26,81 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 22 minuty i 43 sekundy.
Na dłużej przyciągały użytkowników dwa polskie portale. Onet.pl zanotował 15,72 mln użytkowników oraz godzinę, 40 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a WP.pl - 15,23 mln internautów oraz godzinę, 47 minut i 18 sekund przeciętnego czasu.
Tylko na komputerach Grupa Google ma ogromną przewagę zasięgową nad konkurentami. W sierpniu zanotowała 20,29 mln polskich użytkowników oraz 6 godzin, 6 minut i 13 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, podczas gdy zajmująca drugą pozycję Meta Platforms miała 11, 24 mln odwiedzających oraz 4 godziny, 21 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania.
Z kolei na Netfliksie każdy z 2,69 mln polskich internautów spędził średnio 8 godzin, 24 minuty i 35 sekund.
Na Google.com na komputerach zajrzało 19,18 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po godzinie, 18 minut i 58 sekund. Natomiast przeglądarkowy YouTube zanotował 12,17 mln odwiedzających oraz 7 godzin, 52 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka - 10,31 mln użytkowników oraz 4 godziny, 33 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu.
Na smartfonach i tabletach TikTok przyciąga polskich internautów na podobnie długo witryny i aplikacje wydawców z samej czołówki. W zeszłym miesiącu odwiedziło go 13,03 mln użytkowników, z których każdy spędził średnio 18 godzin, 52 minuty i 47 sekund.
Dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego osiągnęła jedynie Meta Platforms (20 godzin, 49 minut i 37 sekund), a nieco krótszy - Grupa Google (18 godzin, 16 minut i 46 sekund).
Na przeglądarkowym YouTubie każdy z 12,47 mln użytkowników w mobile’u spędził średnio 2 godziny, 4 minuty i 24 sekundy. Zaś Google.com przyciągnęło 21,95 mln internautów, Onet.pl - 14,76 mln, a WP.pl i Interia.pl - prawie po 14 mln.
Prawie 10 mln Polaków korzysta z aplikacji Temu
Wśród aplikacji mobilnych czołową dziesiątkę niezmiennie tworzą te należące do Grupy Google i Meta Platforms. Z aplikacji Google skorzystało 24,22 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 19 minut i 11 sekund.
Poziom 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze aplikacje Facebook (21,03 mln) i Messenger (20,08 mln). W aplikacji TikToka każdy z 10,5 mln internautów spędził przeciętnie aż 23 godziny, 25 minut i 16 sekund.
Z kolei aplikacja temu miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost z 9,24 do 9,78 mln użytkowników.
Wśród aplikacji mobilnych audytowanych w Mediapanelu zdecydowanym liderem bez zmian jest Allegro, które w sierpniu jako aplikacja przyciągnęło 8,02 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 4 minuty i 6 sekund.