W czerwcu br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła pod względem zasięgu Ringier Axel Springer Polska i Grupę Polsat-Interia. Niewielki spadek zanotowało Temu - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Według badania Mediapanel w czerwcu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,67 mln polskich internautów (co dało 96,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po 18 godzin, 50 minut i 58 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,73 mln użytkowników, 96,7 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 19 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) miesiąc do miesiąca osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 24,71 do 25,06 mln oraz spadek średniego czasu korzystania z 23 godzin, 7 minut i 28 sekund do 21 godzin, 32 minut i 21 sekund.
Na trzecią pozycję wskoczyła Grupa Wirtualna Polska, na której liczba użytkowników zwiększyła się z 20,24 do 20,41 mln odwiedzających, a średni czas spędzony przez każdego z 2 godzin, 16 minut i 16 sekund do 2 godzin, 17 minut i 6 sekund. Wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska (spadek z 20,31 do 19,78 mln użytkowników) oraz Grupę Polsat-Interia (w dół z 20,46 do 19,59 mln).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Za to w WhatsAppie liczba internautów zwiększyła się z 14,67 do 15,39 mln, a w serwisach i aplikacjach Grupy TVN Warner Bros. Discovery - z 12,89 do 13,53 mln. Natomiast Temu, zapewniające cały ruch Grupie Whaleco, zanotowało spadek z 14,22 do 14,13 mln użytkowników, a TikTok - wzrost z 12,85 do 12,93 mln.
W Polsce prawie 30 mln internautów, zmiany w Mediapanelu
Według Mediapanelu w czerwcu z internetu korzystało w Polsce 29,7 mln osób, z czego 25,2 mln codziennie. Identyczne wyniki zanotowano w maju.
Z początkiem lipca w badaniu wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Natomiast za czerwiec nie podano jeszcze danych dla domen oraz poszczególnych kategorii tematycznych i funkcjonalnych.
Na komputerach Grupa Google w porównaniu do maja osiągnęła wzrost z 21,35 do 21,74 mln użytkowników oraz z 4 godzin, 33 minut i 9 sekund do 4 godzin, 38 minut i 54 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na Netfliksie liczba internautów zmalała z 2,67 do 2,62 mln, a średni czas spędzony przez każdego zwiększył się 6 godzin, 27 minut i 19 sekund do 7 godzin, 10 minut i 27 sekund.
Z kolei na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała wzrost liczby odwiedzających z 25,23 do 25,35 mln, zaś przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 18 godzin, 8 minut i 36 sekund do 17 godzin, 20 minut i sekundy.
TikTok z większą przewagą nad Instagramem
Aplikacja mobilna Google przy wzroście liczby użytkowników z 20,41 do 21,35 mln zanotowała spadek średniego czasu korzystania z godziny, 45 minut i 13 sekund do godziny, 29 minut i 36 sekund.
W aplikacji TikToka ów czas zmalał z 25 do 24 godzin, a liczba odwiedzających poszła w górę z 9,39 do 9,65 mln, dzięki czemu wzrosła jego przewaga nad Instagramem, który osiągnął dużo mniejszy wzrost - z 9,33 do 9,53 mln użytkowników. Z kolei aplikacja Temu zanotowała wzrost z 8,24 do 8,49 mln.
Allegro, dominujące wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu, zanotowało spadek z 8,07 do 7,94 mln użytkowników oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 11 minut i 20 sekund do 2 godzin, 3 minut i 7 sekund.