W połowie grudnia na antenie TVP1 pojawi się nowy serial historyczny „Królowie”, który w ramówce zastąpi produkcję „Korona królów. Jagiellonowie”. To opowieść o synach Jagiełły, ostatnich władcach średniowiecznej Polski. Gdy produkcja ta się zakończy, kolejnego serialu o władcach Polski już nie będzie - ustalił portal Wirtualnemedia.pl
Fundusz Vesper Investment, należący do Grzegorza Błażewicza, krakowskiego przedsiębiorcy i byłego prezesa portalu Interia.pl, kupił 38 proc. udziałów w spółce Tygodnik Powszechny, wydawcy magazynu pod tym samym tytułem. - Celem inwestycji jest kontynuacja transformacji spółki w nowoczesne medium społeczno-kulturalne, zwiększenie jej potencjału przychodowego i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości - podano w komunikacie.
W sobotę 14 grudnia br. TVP2 pokaże zerowy odcinek programu „Kabaret łączy pokolenia”. Wystąpią m.in. Jerzy Kryszak, Kabaret pod Wyrwigroszem oraz Kabaret A jak! - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Tygodnik „Polityka” zmienił makietę i szatę graficzną oraz wprowadził nowe rubryki: „Galeria Polityki” z rysunkami satyrycznymi i „To jeszcze nie koniec”.
Abonenci UPC Polska otrzymują w ostatnich dniach dwa listy od Play – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jeden z nich jest polecony i dotyczy szeregów zapisów umowy z przejętym operatorem, które zostały decyzją prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznane za niedozwolone i nieskuteczne.
Wymarzony bezpłatny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej Polaków powinien składać się ze stacji National Geographic, Discovery, HBO, Polsat Sport i Canal+ - wynika z ósmej edycji badania Projekt Cyfrowizja agencji Wavemaker. Ankietowani doceniają TVN i Polsat, a kanały typu TV Trwam czy Republika najchętniej wymieniliby na inne.
Teleturniej „Cudowne lata” w telewizyjnej Dwójce oglądało średnio 599 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Program cieszył się mniejszą oglądalnością niż emitowane w ubiegłym sezonie w tym samym paśmie muzyczne show „Tak to leciało!”.
Współpracę z Kanałem Zero zaczął Hubert Kłoda - youtuber i dziennikarz zajmujący się tematyką motoryzacyjną. Poprzednio był związany z magazynem „Auto Świat”.
Fundacja Telewizji Lokalnych, powołana z inicjatywy Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej poinformowała o powołaniu nowych władz. Na czele nowego zarządu stanął Krzysztof Pstrong, dyrektor generalny PIKE, który objął funkcję prezesa. Wiceprezesem została Anna Kobielska-Okrój z Telewizji Proart.
Stowarzyszenie Content Marketing Polska ruszyło z trzecią edycją badania „Kondycja rynku content marketing”. Głównym celem raportu jest diagnoza sytuacji panującej na rynku content marketing w Polsce. Wyniki badania zostaną opublikowane w portalu Wirtualnemedia.pl.
Radio TOK FM wystartowało z nową kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”. Jej celem jest podkreślenie roli stacji jako medium, które stawia “najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie”.
Telewizja TVN przygotowuje świąteczny koncert kolęd z udziałem gwiazd, który zostanie wyemitowany na antenie w Wigilię i Boże Narodzenie. Na scenie wystąpią m.in. Igor Herbut, Ewa Bem, Alicja Majewska, a także gwiazda tegorocznej Eurowizji Junior, Victoria Nicole.
Damian Pechman objął funkcję kierownika Redakcji Informacji Sportowych i Mediów Interaktywnych TVP Sport. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Prachniak, która we wrześniu br. została zastępczynią dyrektora TVP Sport ds. programowych.
Max zaprezentował zwiastun serialu, który przeniesie widzów do pełnego pokus i niebezpieczeństw świata branży dla dorosłych oraz szalonych lat 80. i 90. Pierwszy odcinek zadebiutuje na platformie już 20 grudnia.
Maciek Ziomek dołączył do zespołu Investment & Trading w PMX. Jako international trading director będzie koordynował międzynarodowe procesy przetargowe, w których Publicis Groupe Polska pełni rolę hubu.
Współpracę z „Tygodnikiem Solidarność” zaczął Igor Zalewski - przez wiele lat publicysta prasowy, od niedawna związany z Kanałem Zero.
Z początkiem grudnia br. Grupa Eurozet wprowadziła nowy produkt reklamowy typu digital audio o nazwie One Audio. To forma zakupu reklamy audio, umożliwiająca emisję spotów reklamowych kierowanych do słuchaczy radia w streamie online.
Kierujący Agorą Bartosz Hojka we wtorek kupił jej akcje za prawie 150 tys. zł.
Spekulacje na temat klasyfikacji wiekowej finałowego sezonu „Stranger Things” nie zostały jeszcze rozwiane. Netflix co prawda zmienił kategorię wiekową czterech sezonów produkcji, obecnie serial został przeniesiony z TV-14 na TV-MA, więc prawdopodobne jest, że nowe odcinki skierowane będą dla widza dojrzałego (w wieku powyżej 17 lat, a w Polsce odpowiednikiem tej klasyfikacji jest 16+), nie jest to jednak pewne.
W grudniu do zespołu agencji mediowej Value Media (Group One) w roli business directora dołączył Rafał Szafraniec. Stanął na czele multidyscyplinarnego zespołu pracującego dla Orange Polska od 2022 roku.