Rozdano nagrody IAB MIXX Awards dla najleoszych kampanii digitalowych. Tytuł Best in Show trafił do „Saving The Voice Of The Ghetto” – kampanii Muzeum Polin, Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group i Leo Burnett. Tytuł Człowieka Roku odebrał Jerzy Holub, szef marketingu Mastercard.
Wartość netto rynku reklamowego w Polsce po trzech kwartałach 2024 r. wyniosła blisko 9 mld zł, co oznacza wzrost o 9,5 proc. rok do roku - wynika z danych Publicis Groupe. Rosną inwestycje w wideo, internet, radio, OOH i kina, a maleją w prasie, zaś sektorem z największym wolumenem wzrostu inwestycji reklamowych był handel.
Radio Szczecin zanotowało spadek w ostatnich badaniach Radio Track przygotowanych przez Kantar Polska. Redaktor naczelny stacji Sebastian Wierciak w rozmowie z Wirtualnemedia.pl krytykuje sposób badania słuchalności radiowej. Co na to Kantar Polska oraz Komitet Badań Radiowych?
Canal+ Polska zamówił piąty sezon serialu komediowego „The Office PL”. Premiera nowych odcinków odbędzie się jesienią 2025 roku.
W zeszłym kwartale przychody reklamowo-subskrypcyjne Wirtualnej Polski Holding wzrosły o ponad 6 proc., dużo mocniej niż w pierwszym półroczu. - Trudno będzie powtórzyć ten wynik w czwartym kwartale - przyznaje szef spółki Jacek Świderski. Sugeruje, że jeszcze w br. firma może przeprowadzić kolejne przejęcie.
Średnio 495 tys. widzów śledziło na antenie Polsatu serial „Malanowski. Nowe rozdanie” – wynika z danych Nielsena. Najpopularniejszy odcinek zgromadził przed telewizorami 615 tys. osób.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wpisała do rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym stację Newseria TV. Artur Woliński, prezes agencji informacyjnej Newseria informuje Wirtualnemedia.pl, że na razie kanał chce poszerzyć grono odbiorców w modelu VOD, ale nie wyklucza emisji linearnej.
Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet objęła Agnieszka Handerska. Zastąpiła Adama Kościelskiego, który przeszedł do struktur Grupy Agora, gdzie będzie dyrektorem ds. sprzedaży bezpośredniej.
Ministerstwo Cyfryzacji startuje z nową kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie. Pokazuje, że mObywatel to znacznie więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty.
W czwartek 28 listopada br. reprezentacji Polski piłkarek ręcznych rozpocznie rywalizację w mistrzostwach Europy. Turniej rozgrywany w Austrii, Szwajcarii i na Węgrzech potrwa do 15 grudnia. Najważniejsze mecze transmitowane będą na antenach Eurosportu. Naziemny kanał Metro pokaże spotkania z udziałem biało-czerwonych, a także półfinały i finał. Wszystkie mecze będą dostępne na żywo i na żądanie na platformie Max.
Serial Netfliksa „Tęsknię za tobą” to ekranizacja powieści Harlana Cobena z 2014 roku. Opowiada historię nowojorskiej detektyw Kat Donovan, która po latach próbuje rozwiązać zagadkę śmierci swojego ojca, także policjanta oraz rozwikłać losy narzeczonego, który porzucił ją dawno temu.
Agencje Mediahub i MullenLowe Warsaw, należące do MullenLowe Group, realizują kampanię promującą ochronę dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Ważnym elementem tej inicjatywy jest tworzenie parków narodowych, w tym planowanego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry, który ma chronić unikalny ekosystem Międzyodrza.
Przyszłość reklamy telewizyjnej leży w innowacyjnych rozwiązaniach takich jak Addressable TV, a sektor reklamy będzie się rozwijał w stronę jeszcze większej personalizacji i precyzji w targetowaniu - uważają Marciin Idzik - VP sales, Piotr Wywrot - advanced advertising sales director oraz Maciej Ziąbrowski - digital strategic planning & monetization director z TVN Warner Bros. Discovery. Podkreślają także, że reklama w modelu Addressable TV wypełniła pewną istotną lukę na rynku, wnosząc do świata tradycyjnej reklamy telewizyjnej zupełnie nowe możliwości, a przyszłość reklamy telewizyjnej leży w takich właśnie innowacyjnych rozwiązaniach.
Andrzej Mleczko ogłosił w sieci koniec współpracy z “Polityką”, sugerując, że tygodnik cenzuruje jego prace. “Prawda jest nieco inna” - czytamy w oświadczeniu redakcji.
- Inwestujemy w cyberprzestrzeń, a cyberbezpieczeństwo dla polskiego rządu jest dziś jednym z kluczowych obszarów bezpieczeństwa państwa - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
Sezon letni w Wirtualnej Polsce Holding upłynął pod znakiem sporych wzrostów w segmencie turystycznym. Biznes reklamowo-subskrypcyjny zyskał dużo mniej, chociaż jego dynamiki były lepsze niż w pierwszym półroczu. Firma wypracowała rekordowe przychody i zysk w swojej historii.
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie Łukasza Poszwy od decyzji przewodniczącego KRRiT w sprawie nałożenia kary w wysokości 10 tys. zł. Grzywna była związana z emisją na kanale Poszwixxx TV teledysku, który miał naruszać zakaz promowania środków odurzających i alkoholu, a także zagrażać fizycznemu, psychicznemu oraz moralnemu rozwojowi małoletnich.
Marcin Wikło z kanału wPolsce24 oskarżył TV Republika o sabotaż, po tym jak na antenie stacji Tomasza Sakiewicza wydłużono wywiad z Karolem Nawrockim. W efekcie kandydat na prezydenta popierany przez PiS spóźnił się na rozmowę do stacji braci Karnowskich.
Patryk Pancewicz poinformował na portalu X, że żegna się z TVP Sport. To kolejny dziennikarz, który żegna się z publicznym nadawcą.
Ponad pięć lat temu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel, operatora sieci Plus, prawie 40 mln zł kary za automatyczne włączanie klientom dodatkowo płatnych usług. Grzywnę podtrzymały sądy dwóch instancji, a teraz Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia od firmy skargi kasacyjnej.