Agora w tym roku chce zainwestować ok. 90 mln zł, priorytetem reklama cyfrowa
Grupa kapitałowa Agora planuje, że w br. jej nakłady inwestycyjne wzrosną około dwukrotnie z 43,7 mln zł w ub.r., o ile nie pogorszy się sytuacja rynkowe. Firma chce inwestować głównie w obszarze reklamy cyfrowej, a także kina Helios i sieć Pasibus. Na koniec ub.r. miała już zakontraktowane 12,23 mln zł wydatków inwestycyjnych na aktywa trwałe.
W sprawozdaniu finansowym Agora przypomniała, że w 2020 i 2021 roku w związku z epidemią ograniczyła inwestycje do niezbędnych. W ub.r. jej wydatki inwestycyjne wyniosły 43,7 mln zł.
W br. ma się to zmienić, Agora zapowiada wzrost nakładów inwestycyjnych o ok. 100 proc., zaznaczając, że „w przypadku pogorszenia się sytuacji rynkowej, wydatki te będą limitowane”.
Agora chce inwestować w reklamę cyfrową
Według Agory wartość polskiego rynku reklamowego w br. zwiększy się o ok. 4,5-6,5 proc. Firma zaznaczyła, że „trudno jest przewidzieć dalszy rozwój sytuacji związanej z pandemią oraz konfliktem zbrojnym w Ukrainie, a także ich skutki gospodarcze, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności”.
Z tego powodu Agora nie przedstawiła swojej prognozy dynamiki reklamowej w poszczególnych kanałach komunikacji. Firma zaznacza też, że w razie pogorszenia sytuacji gospodarczej może być zmuszona do rezygnacji z „niektórych inwestycji, które ze względu na wyższy koszt kapitału nie zapewnią Grupie wymaganej stopy zwrotu w określonym czasie”.
Agora liczy jednak, że w br. rynek reklamowy zwiększy wartość, a poprzez inwestycje chce korzystać przede wszystkim na wzroście w obszarze cyfrowym. - Dlatego też wydatki inwestycyjne będą koncentrować się na podniesieniu jakości powierzchni reklamowej i efektywności cyfrowych ofert reklamowych. Spółka będzie inwestować w technologię wspierającą cele strategiczne oraz w pozyskanie kluczowych kompetencji z rynku - zapowiedziano.
W swoim segmencie reklamy zewnętrznej grupa Agora zamierza inwestować w „nowoczesne narzędzia technologiczne pozwalające na dalszy rozwój i umacnianie pozycji spółki w segmencie DOOH oraz w segmencie mebli miejskich”.
W czerwcu 2020 roku należąca do Agory firma reklamy zewnętrznej AMS porozumiała się co do warunków kupna 92 proc. udziałów Piano Group, do której należy sieć MoveTV z ponad 900 ekranami w klubach fitness. Cenę ustalono na 15,6 mln zł.
W ub.r. nośniki cyfrowej stanowiły już 29 proc. oferty grupy AMS, wobec 23,6 proc. w 2019 roku. Wpływy sprzedażowe z tych nośników zwiększył się w ub.r. o 52 proc., podczas gdy łączne przychody reklamowe grupy AMS wzrosły o 11 proc. do 122,7 mln zł.
Na koniec ub.r. grupa Agora miała już zakontraktowane 12,23 mln zł nakładów inwestycyjnych na rzeczowe aktywa trwałe, wobec 13,78 mln zł rok wcześniej. Natomiast zapisane wydatki inwestycyjne dotyczące wartości niematerialnych zmalały rok do roku z 659 do 383 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pion radiowy firmy skupi się na inwestycjach w ofertę programową, która - jak wskazano w sprawozdaniu - „przekłada się na popularność poszczególnych stacji i tym samym skłonność reklamodawców do lokowania kampanii właśnie w stacjach Grupy Radiowej Agory”.
Będzie więcej sal Helios Dream i kilka nowych lokali Pasibus
Należąca do Agory sieć kinowa Helios w br. planuje skupić się na inwestycjach odtworzeniowych, uruchamianiu kolejnych sal w wyższym standardzie (Helios Dream) oraz otwarciu kolejnego kina.
Helios osiągnął w ub.r. wzrost wpływów z biletów o 50 proc. do 126,9 mln zł, ze sprzedaży przekąsek i napojów o 67,7 proc. do 62,4 mln zł oraz z reklam o 52,3 proc. do 16,6 mln zł. Od końcówki maja ub.r., gdy kina otworzono po kolejnym lockdownie, do końca roku Helios sprzedał 6,7 mln biletów.
W drugiej połowie ub.r., gdy nadal w kinach obowiązywały limity wypełnienia sal, frekwencja nadal była niższa niż w drugim półroczu 2019 roku. W trzecim kwartale ub.r.w kinach Helios sprzedano o 29,2 proc. mniej biletów niż dwa lata wcześniej, a w czwartym kwartale - o 20,7 proc. mniej.
W styczniu br. sieć wprowadziła dynamiczny cennik: przy zakupie biletu w dniu emisji filmu cena jest o 1 zł wyższa.
Od trzech lat Helios jest właściciele spółki Step Inside zarządzającej siecią burgerowni Pasibus. Obecnie działa 10 lokali pod tą marką, w br. mają zostać otworzone minimum dwa.
W ub.r. przychody Heliosa ze sprzedaży gastronomicznej (bez uwzględnienia sprzedaży napojów i przekąsek w kinach) zwiększyły się o 48,7 proc. do 28,7 mln zł.
Helios w miniony poniedziałek podpisał z Polskim Funduszem Rozwoju umowę dotyczącą 18,91 mln zł kredytu w ramach tzw. tarczy finansowej dla dużych firm. Zgodnie z przepisami spłata do 75 proc. pożyczki może zostać umorzona. Natomiast Agora zawarła z Santander Bank Polska termsheet dotyczący 67 mln zł finansowania kredytowego.
W czwartym kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora przy wzroście przychodów o 56,7 proc. do 351,7 mln zł osiągnęła 24,2 mln zł zysku netto, to jej pierwszy kwartalny zysk netto od dwóch lat. Całoroczna strata netto holdingu zmalała ze 130,2 do 46,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora w tym roku chce zainwestować ok. 90 mln zł, priorytetem reklama cyfrowa
Jest to medium postkomunistyczne, antypatriotyczne, skrajnie lewackie, antypolskie wręcz.
Artykuły często powielają dezinformację w przestrzenii publicznej, mająca na celu polaryzację społeczeństwa. Rzecz jasna prokremlowskiej i proniemieckie bzdury.
Jest to medium coraz bardziej marginalne, ale przede wszystkim wciąż niebezpieczne. Właśnie przez wzgląd na profil działalności antypaństwowy.
Spółka Agora - pieniądze Georga Sorosa - to mówi wszystko.