AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w IBO od Clear Channel Poland
Firmy AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w spółce Instytut Badań Outdooru IBO od trzeciego udziałowca - firmy Clear Channel Poland.
Wartość transakcji nie została ujawniona.
W wyniki zmian właścicielskich rada nadzorcza IBO powołała nowy zarząd. W jego skład weszli Bartosz Barański (Ströer) i Waldemar Kruk (AMS). Ze spółką żegna się Paweł Tyszkiewicz, który kierował nią w pierwszym etapie projektu, polegającym na przeprowadzeniu badania i udostępnieniu danych udziałowcom.
Kolejny etap Outdoor Track
Na styczeń 2019 r. IBO zapowiedział wdrożenie kolejnego etapu projektu Outdoor Track. Będzie nim przedstawienie i przekazanie do testów platformy autoryzacyjnej IDS dla nośników objętych badaniem.
– Platforma pozwala wyliczyć wskaźniki kampanii z wykorzystaniem nośników wszystkich firm, które zostały przebadane w projekcie Outdoor Track, czyli AMS, Clear Channel i Ströer - mówi Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS. - Korzystanie z niej odbywać się będzie poprzez autoryzowany dostęp internetowy. W pierwszych tygodniach użytkownicy będą mogli testować rozwiązanie pracując na przygotowanych przez IBO kampaniach demonstracyjnych. Po tym okresie, wszyscy zarejestrowani użytkownicy będą mogli autoryzować parametry mediowe rzeczywistych ofert - dodaje.
- Udostępnienie rynkowi platformy autoryzacyjnej umożliwi długo oczekiwaną zmianę modelu sprzedaży outdooru - przejście na planowanie i kupowanie OOH z uwzględnieniem wskaźników mediowych i porównywalności z innymi mediami. Innymi słowy - pozwoli na sprzedaż widowni, a nie pojedynczych tablic - mówi Bartosz Barański, dyrektora ds marketingu i badań w Grupie Ströer.
Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych: natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu; dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS; baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)
Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).
Dołącz do dyskusji: AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w IBO od Clear Channel Poland