Answear.com ze wzrostem wpływów o 39 proc.
- Przychody ze sprzedaży odzieżowej platformy internetowej Answear. com według sprawozdawczości MSSF wzrosły w drugim kwartale 2021 roku o 39 proc. rdr, do 145 mln zł - poinformowała spółka we wstępnych danych.
W drugim kwartale 2021 r. sprzedaż online Answear.com wzrosła o 37 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. i wyniosła 153 mln zł.
Przychody ze sprzedaży wg MSSF za I półrocze 2021 r. wyniosły 269 mln zł i wzrosły o 55 proc. rdr. Sprzedaż online wyniosła 279 mln zł i wzrosła o 53 proc. rdr.
Sprzedaż Answear.com w górę mimo ponownego otwarcia centrów handlowych
- Spółka w drugim kwartale kontynuowała pozytywny trend dynamicznego wzrostu sprzedaży z pierwszego kwartału. Pomimo wysokiej bazy porównawczej, wynikającej z bardzo dobrej sprzedaży w 2Q2020, spółka osiągnęła wzrost r/r na sprzedaży online kwartalnej o 37 proc. i w ciągu całego półrocza o 53 proc. Na uwagę zasługuje również wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, w stosunku do sprzedaży z pierwszego kwartału obecnego roku, o 27 mln zł, tj. o 21 proc., pomimo otwarcia galerii handlowych na początku maja - napisano w komunikacie.
- Osiągnięte wyniki potwierdzają, że Answear.com, jako sklep multibrandowy działający wyłącznie on-line, zwiększa swoją sprzedaż bez względu na sytuację pandemiczną - dodano.
Spółka wyjaśnia, że przychody według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu wearmedicine oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody są pomniejszone o rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.
Answear.com od stycznia na giełdzie
W styczniu br. Answear.com zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdy, w ofercie pierwotnej sprzedawano akcje po 25 zł za sztukę, z emisji nowych walorów spółka pozyskała 45 mln zł.
W poniedziałek na koniec sesji kurs firmy wynosił 33,40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 574,1 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Forum X FIZ (ma 59,93 proc. akcji).
Dołącz do dyskusji: Answear.com ze wzrostem wpływów o 39 proc.