Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku
Grupa Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku, po szacowanym na około 1,3 proc. jego spadku w 2022 roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.
- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej w tym roku, to według szacunków powinien zamknąć się na poziomie około -1,3 proc. W przyszłym roku spodziewamy się, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu będzie taki sam, jak w 2022 roku, czyli stabilizacji – powiedział we wtorek prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.
Grupa podała wcześniej w materiałach, że biorąc pod uwagę, iż rynek reklamy telewizyjnej w okresie minionych 9 miesięcy wykazał spadek o 1,5 proc., nie spodziewa się powrotu do wzrostu w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu po dziewięciu miesiącach 2022 wzrosły o 1 proc. do 878 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,5 proc do 3.051 mln zł.
W samym trzecim kwartale 2022 roku przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat wzrosły o 2,9 proc. do poziomu 275 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,2 proc. do 936 mln zł.
W sierpniu prezes Telewizji Polsat informował, że Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w całym 2022 roku, po powrocie do wzrostów w drugiej połowie.
Do Telewizji Polsat należy ponad 40 stacji (m.in. pod markami Polsat i Eleven Sports) oraz broker reklamowy Polsat Media obsługujący też innych nadawców.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku