Polacy krócej na Disney+ i HBO Max. Player i Polsat Box Go z dużymi wzrostami
Wraz ze startem wiosennych ramówek telewizyjnych mocno wzrosła odwiedzalność platform Player i Polsat Box Go, ta pierwsza wysunęła się nad TV VOD, a także Disney+ i HBO Max, które zanotowały spadki wyników. Ponad połowa rynku niezmiennie należy do Netfliksa.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Netfliksa, jako stronę www oraz aplikację na smartfony i tablety, odwiedziło 10,49 mln polskich użytkowników, czyli 35,34 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 55 minut i 6 sekund, co dało 52,58 proc. udziały w całkowitym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo. To dane bez ruchu na smart TV, któty nie jest mierzony w ramach Mediapanelu.
W tej ostatniej statystyce pozostałe witryny z zestawienia zanotowały przynajmniej sześć razy niższe wyniki, a tylko dwie (TVP VOD i Disney+) przekroczyły pułap 3 mln użytkowników. Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 3,25 mln internautów (10,95 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 50 minut i 14 sekund, co dało 7,81 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania, zaś TVP VOD - 2,46 mln użytkowników (8,29 proc. udziału), średnio na 3 godziny, 27 minut i 54 sekund, osiągając 7,22 proc. udziału w łącznym czasie.
Disney+ przed HBO Max, Polsat Box Go wyżej niż Canal+ online
Niżej w rankingu są dwie globalne platformy. Disney+ odwiedziło 3,45 mln internautów (11,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 11 minut i 29 sekund oraz zapewniając 6,41 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. HBO Max zanotował 2,63 mln użytkowników, 8,85 proc. zasięgu, 2 godziny, 17 minut i 8 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 5,09 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.
CZYTAJ TEŻ: Netflix, Prime Video i Disney+ dominują w Europie
W zestawieniu są jeszcze dwie globalne witryny. Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi subskrypcyjnej Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów z tej platformy, miał 2,68 mln polskich użytkowników (9,02 proc. zasięgu), godzinę, 35 minut i 12 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego oraz 3,6 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu, natomiast dostępny w Polsce od lutego ub.r. SkyShowtime - 2,37 mln użytkowników (równe 8 proc. zasięgu), 41 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,39 proc. udziału w łącznym czasie.
Znacznie mniej internautów niż TVP VOD i Player przyciąga Polsat Box Go. W zeszłym miesiącu skorzystało z niego 1,92 mln użytkowników (6,48 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 27 minut i 10 sekund, co przełożyło się na dokładnie 4 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.
Canal+ online zanotował 2,31 mln odwiedzających, 7,8 proc. zasięgu, godzinę, 50 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 3,62 proc. udziału w łącznym czasie. Natomiast CDA Premium miało 1,41 mln użytkowników, 4,74 proc. zasięgu, godzinę, 16 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania oraz 1,51 proc. udziału w całkowitym czasie.
W porównaniu z lutym Netflix stracił 202,7 tys. polskich użytkowników (to 7,2 proc. w dół), zaś średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 23 minuty i 47 sekund (7,2 proc.), co przełożyło się na niewielki wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu (o 0,12 pkt proc., czyli 0,23 proc.).
Start wiosennych ramówek pomógł dwóm platformom nadawców telewizyjnych. Player (do którego w styczniu i lutym włączono treści z zamkniętego wówczas vod.pl) zyskał 338,9 tys. użytkowników (11,6 proc.), 30 minut i 59 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,2 proc.) oraz 1,8 pkt proc. (29,9 proc.) udziału w całkowitym czasie, a Polsat Box Go - 301,8 tys. użytkowników (18,6 proc.), 27 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (22,7 proc.) oraz 1,12 pkt proc. (38,9 proc.) udziału w łącznym czasie.
TVP VOD zanotował niewielkie zmiany: liczba odwiedzających zwiększyła się o 35,3 tys. (1,5 proc.), zmalały zaś średni czas spędzony przez każdego (o 2 minuty i 8 sekund, czyli 1 proc.) oraz udział w łącznym czasie (o 0,33 pkt proc., 4,4 proc.). Canal+ online zyskał co prawda 349,8 tys. użytkowników (17,8 proc.), ale przeciętny czas korzystania spadł o 22 minuty i 28 sekund (20,3 proc.), a udział w łącznym czasie o 0,26 pkt proc. (6,7 proc.). W konsekwencji TVP VOD został wyprzedzony przez Playera, a Canal+ online przez Polsat Box Go.
CZYTAJ TEŻ: Telewizja linearna nadal wygrywa ze streamingiem
Player wysunął się też nad dwie globalne platformy. Na Disney+ przy wzroście liczby odwiedzających o 168,8 tys. (5,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 30 sekund (7,2 proc.), a udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu - o 0,45 pkt proc. (6,5 proc.). HBO Max stracił 207,4 tys. użytkowników (7,3 proc.) oraz 25 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania (15,8 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie o 1,75 pkt proc. (25,6 proc.).
Udział Prime Video zmalał natomiast o 0,74 pkt proc. (17,1 proc.), na co złożyły się wzrost liczby odwiedzających o 176,7 tys. (7,1 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 21 minut i 51 sekund (18,7 proc.). Na CDA Premium ubyło 161,2 tys. internautów (10,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 13 sekund (18,7 proc.), przez co udział w całkowitym czasie spadł o 0,36 pkt proc. (19,2 proc.).
Za to SkyShowtime zyskał 262,3 tys. użytkowników (12,4 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (7,4 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie zwiększył się o 0,18 pkt proc. (14,9 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W górę także Pilot WP i Viaplay
Wzrosły też wyniki dwóch witryn pozostających poza czołową dziesiątką. Pilot WP zyskał 121,3 tys. odwiedzających (8,1 proc.), 3 minuty i 59 sekund spędzonych średnio przez każdego (7,1 proc.) oraz 0,13 pkt proc. (10,5 proc.) udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.
Natomiast platforma Viaplay, która do połowy 2025 roku ma wycofać się z Polski, przy minimalnym spadku liczby użytkowników (o 5,2 tys., czyli 0,7 proc.) osiągnęła wzrost średniego czasu korzystania o 6 minut i 23 sekundy (9,1 proc.) oraz udziału w całkowitym czasie o 0,02 pkt proc. (2,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polacy krócej na Disney+ i HBO Max. Player i Polsat Box Go z dużymi wzrostami
Smarty to ok 30% ruch u dodatkowo (w zależności do dostępności aplikacji na poszczególnych TV). Pytanie czy zmieni to kolejność w rankingu.