Dove pokazuje toksyczny wpływ influencerów na nastolatki
Nowa reklama Dove porusza problem "toksycznych" influencerów i ich wpływu budowanie samoakceptacji i poczucia własnej wartości u nastolatek. Kreację przygotowała agencja Ogilvy.
W nowym klipie reklamowym Dove przedstawia nastolatki i ich matki. Najpierw rozmawiają o wpływie social mediów na budowanie pewności siebie u młodych dziewczyn. Swoimi uwagami na ten temat dzielą się matki i córki.
W filmie stylizowanym na dokumentalny, wyreżyserowanym przez Henry'ego-Alexa Rubina ze Smugglera, mamy i córki siadają, by obejrzeć kilka klipów o influencerach. Nastolatki najpierw twierdzą, że media społecznościowe mają na nie pozytywny wpływ - zmiana narrracji następuje, gdy "głos" oddany zostaje influencerkom.
Udzielają one nastoletnim dziewczynkom toksycznych porad w kwestii wyglądu - polecają botoks, peelingi chemiczne, ekstremalne diet, wypełniacze ust. Szokująca "poradą" od jednej z gwiazd mediów społecznościowch jest sugestia, by jej młode obserwatorki opiłowywały sobie zęby pilnikiem do paznokci.
Zobacz: Dove w kampanii „Odwrócone Selfie” pokazuje, jak kłamią media społecznościowe
Toksyczne rady influencerek. Jak brzmią w ustach matek nastolatek?
Jeszcze bardziej szokująco robi się, kiedy te szkodliwe rady zostają włożone w usta matek dziewczynek, które siedzą z nimi na kanapie. Dove wykorzystało tym celu technologię dep fake, bazowano na nagraniach mam z sesji castingowych.
- Każde pojedyncze słowo zapisane w scenariuszu, pochodziło od prawdziwej influencerki - powiedział Daniel Fisher, globalny dyrektor kreatywny Unilever i projektów specjalnych w Ogilvy, w wywiadzie dla Ad Age. - Te dziewczyny naprawdę leżą w nocy w łóżku i słuchają tych rzeczy i to jest szokujące. Chodzi o to, aby pokazać mamom - ty nie mówiłabyś w ten sposób do swojej córki, ale inni ludzie to robią - wyjaśnia Fisher.
Zobacz: Unilever usuwa słowo „normalny” z opakowań. Rezygnuje z cyfrowych przeróbek w reklamach
Przedstawiciele Dove zapewniają, że nie są niechętni influencerom, ale chcą pokazać, że w sieci aktywni sa także tacy, którzy swoimi treściami obniżają w nastolatkach poczucie własnej wartości.
Film został przygotowany przez globalny zespół Ogilvy Unilever z udziałem przedstawicieli USA, Wielkiej Brytanii i Szwecji.
Kampania z wykorzystanie klipu rozpocznie się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Zobacz: Dove pokazuje nieidealne mydła w kampanii „Real Soaps”
Badania Dove pokazują, że dwie na trzy amerykańskie nastolatki spędzają ponad godzinę dziennie w mediach społecznościowych; co druga twierdzi, że wyidealizowane treści dotyczące urody w mediach społecznościowych wywołują u nich niską samoocenę.
Aż 80 proc. nastolatek chciałoby, aby rodzice pomogli im radzić sobie z wyidealizowanymi postami dotyczącymi urody, a siedem na dziesięć czuje się lepiej po usunięciu z mediów społecznościowych wyidealizowanych treści o urodzie.
Dołącz do dyskusji: Dove pokazuje toksyczny wpływ influencerów na nastolatki