Facebook zadba o aktualność treści. Ostrzeże przed udostępnianiem starszych newsów
Facebook zapowiedział wprowadzenie w swoim serwisie mechanizmu ostrzegającego użytkowników przed udostępnianiem przez nich treści opublikowanych przed okresem dłuższym niż 3 miesiące. W ten sposób platforma chce zapobiegać rozprzestrzenianiu nieaktualnych materiałów, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd.
O nowym sposobie walki z dezinformacją Facebook zakomunikował na swoim blogu. Serwis zaznacza, że udostępnianie na tej platformie starszych treści może okazać się szkodliwe, szczególnie w wypadku gdy dotyczą one bieżących problemów.
Facebook wspomina tutaj m.in. o kwestii pandemii koronawirusa podkreślając, że w tym wypadku dostęp do najbardziej aktualnych informacji jest szczególnie istotny, zaś kolportowanie w sieci tych przestarzałych może być równie szkodliwe jak udostępnianie fake newsów.
Czytaj także: Facebook usunął reklamy wyborcze Donalda Trumpa, powodem nazistowski symbol
Stary artykuł? Facebook będzie ostrzegał
Teraz Facebook zapowiedział, że wprowadzi mechanizm który ostrzeże użytkownika o tym, że zamierza on udostępnić na platformie materiał, który liczy sobie 90 dni lub więcej.
Komunikat ma mieć jedynie charakter informacyjny, rozwiązanie nie będzie w żaden sposób blokowało możliwości upowszechnienia konkretnego materiału. Facebook zaznacza jednak, że taka wiadomość może być przydatna, bowiem nie każdy użytkownik zdaje sobie sprawę z tego że może upowszechniać nieaktualne dane czy informacje.
Facebook zapowiada, że wprowadzane przez niego rozwiązanie w nadchodzących tygodniach powinno stać się widoczne dla użytkowników serwisu na całym świecie. Nie zdradził jednak w tym zakresie bliższych szczegółów.
Czytaj także: Facebook zwiększy kontrolę nad reklamami od polityków. Będzie możliwość ich wyłączenia
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Dołącz do dyskusji: Facebook zadba o aktualność treści. Ostrzeże przed udostępnianiem starszych newsów