Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)
W lutym br. serwisy Google odwiedziło rekordowe 19,65 mln polskich internautów. Spore spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały za to strony Allegro i GG, Interii, Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz NK.pl.
Strony Google w lutym br. odwiedziło o 172,5 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu br. i aż o 2,4 mln więcej niż w lutym ub.r. Google jako jedyny wydawca w czołowej dwudziestce osiągnął wzrost zasięgu z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu jego serwisy zanotowały rekordowe wyniki: 19,65 mln real users i 92,1 proc. zasięgu.
Witryny wszystkich pozostałych wydawców z zestawienia miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Najwięcej straciły strony Allegro i GG (350,2 tys. real users), Interii (472,9 tys.), Polskapresse i Mediów Regionalnych (485,4 tys.), NK.pl (563,9 tys.) i Filmweb.pl (502,1 tys.).
Przy czym w skali roku większość z tych serwisów osiągnęła duże wzrosty. I tak witryny Interii zyskały 650 tys. real users, a Filmweb - 195 tys. Strony Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Polskapresse i Mediów Regionalnych.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Za to NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) w skali roku zanotowała jeszcze większy spadek - o 1,4 mln użytkowników - niż w skali miesiąca.
Facebook miał o 2,1 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a YouTube o 2 mln więcej.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych |
||||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
||||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users)* |
zasięg wśród internautów** |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
audyt site-centric*** |
|
% |
różnica w RU |
|||||
1 |
Grupa Google |
19 654 094 |
92,09% |
0,89% |
172 538 |
|
2 |
facebook.com |
16 070 724 |
75,30% |
-0,41% |
-66 668 |
|
3 |
Grupa Allegro - GG |
15 686 207 |
73,50% |
-2,18% |
-350 178 |
tak |
4 |
youtube.com |
15 494 187 |
72,60% |
-0,03% |
-5 388 |
|
5 |
Grupa Onet - RASP |
14 840 935 |
69,54% |
-0,68% |
-101 113 |
tak |
6 |
Grupa Wirtualna Polska |
12 959 939 |
60,73% |
-1,91% |
-252 830 |
tak |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 535 617 |
58,74% |
-1,84% |
-234 489 |
tak |
8 |
Grupa Interia.pl |
11 948 428 |
55,99% |
-3,81% |
-472 861 |
tak |
9 |
wikipedia.org |
10 061 954 |
47,15% |
-0,78% |
-79 462 |
|
10 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
8 879 935 |
41,61% |
-5,18% |
-485 363 |
tak |
11 |
Grupa O2 |
8 713 853 |
40,83% |
-4,04% |
-366 923 |
tak |
12 |
Grupa Nk.pl |
6 594 144 |
30,90% |
-7,88% |
-563 911 |
|
13 |
szukaj.com |
6 506 199 |
30,49% |
3,57% |
224 238 |
|
14 |
Grupa Murator - Time |
6 244 111 |
29,26% |
-5,82% |
-385 543 |
tak |
15 |
ask.com |
6 134 979 |
28,75% |
-3,34% |
-212 123 |
|
16 |
Grupa Edipresse.pl |
4 923 202 |
23,07% |
-1,99% |
-99 734 |
tak |
17 |
Grupa TVN |
4 817 039 |
22,57% |
-6,66% |
-343 442 |
tak |
18 |
Grupa Microsoft |
4 586 298 |
21,49% |
-8,10% |
-404 461 |
|
19 |
filmweb.pl |
4 515 239 |
21,16% |
-10,01% |
-502 126 |
tak |
20 |
Grupa Money.pl |
4 508 917 |
21,13% |
N |
N |
tak |
Wśród serwisów objętych audytem site-centric wszystkie w czołowej dwudziestce zanotowały spadki zasięgu w skali miesiąca. Zdecydowanie najwięcej, 1,17 mln użytkowników, straciły strony Cyfrowego Polsatu (to aż 21,9 proc. w dół). Filmweb.pl stracił 502 tys. real users, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - 485 tys.
Zajmujące pierwsze miejsce serwisy Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Witryny Wirtualnej Polski i O2 nadal są liczone osobno, chociaż ich wydawcy od połowy lutego działają razem jako Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). W skali roku WP zyskała 930 tys. real users, Gazeta.pl - 620 tys., Interia.pl - 650 tys., natomiast O2 straciło 200 tys.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric |
|||||
według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
|||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users)* |
zasięg wśród internautów** |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
|
% |
różnica w RU |
||||
1 |
Grupa Allegro - GG |
15 686 207 |
73,50% |
-2,18% |
-350 178 |
2 |
Grupa Onet - RASP |
14 840 935 |
69,54% |
-0,68% |
-101 113 |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
12 959 939 |
60,73% |
-1,91% |
-252 830 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 535 617 |
58,74% |
-1,84% |
-234 489 |
5 |
Grupa Interia.pl |
11 948 428 |
55,99% |
-3,81% |
-472 861 |
6 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
8 879 935 |
41,61% |
-5,18% |
-485 363 |
7 |
Grupa O2 |
8 713 853 |
40,83% |
-4,04% |
-366 923 |
8 |
Grupa Murator - Time |
6 244 111 |
29,26% |
-5,82% |
-385 543 |
9 |
Grupa Edipresse.pl |
4 923 202 |
23,07% |
-1,99% |
-99 734 |
10 |
Grupa TVN |
4 817 039 |
22,57% |
-6,66% |
-343 442 |
11 |
filmweb.pl |
4 515 239 |
21,16% |
-10,01% |
-502 126 |
12 |
Grupa Money.pl |
4 508 917 |
21,13% |
-4,01% |
-188 280 |
13 |
Grupa Infor |
4 254 595 |
19,94% |
-5,65% |
-254 977 |
14 |
dobreprogramy.pl |
4 247 010 |
19,90% |
-9,62% |
-452 060 |
15 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
4 200 387 |
19,68% |
-21,86% |
-1 174 887 |
16 |
Grupa Demotywatory.pl |
4 029 540 |
18,88% |
-7,05% |
-305 497 |
17 |
Grupa NextWeb Media |
3 294 178 |
15,44% |
-9,22% |
-334 497 |
18 |
cda.pl |
3 168 884 |
14,85% |
-7,84% |
-269 689 |
19 |
gry.pl |
2 838 881 |
13,30% |
-3,30% |
-96 942 |
20 |
tekstowo.pl |
2 687 211 |
12,59% |
N |
N |
Pozostałe wyniki na kolejnych stronach
Dołącz do dyskusji: Google z rekordem 20 mln użytkowników - tracą Allegro, Interia (Megapanel z lutego)