TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w I półroczu. „Wysoka jakość”
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w pierwszym półroczu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w pierwszym półroczu 2017 roku zajął Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem pierwszego półrocza 2016 roku zmniejszył się o 1,23 proc. i wyniósł 10,40 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był piąty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł najbardziej w zestawieniu - o 56,95 proc. do 8,35 proc.
- Wynik jest bardzo dobry, ale nas nie zaskoczył. Wiemy jaką mamy ofertę i ciężko nad nią pracujemy tak by dostosować ją do wymagań rodziców i dzieci, a nie tylko potrzeb reklamodawców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC. - Nie podążamy ślepo za trendami, a raczej je obserwujemy i wyciągamy wnioski. Trendy przemijają, a wysoka jakość, która jest dla nas kluczowa, pozostanie i będzie synonimem TVP ABC - dodaje.
Z drugiego na trecie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 16,95 proc. i wyniósł 8,23 proc.
Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 12,06 proc. do 6,69 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 2,15 proc. do 6,64 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,63 proc. udziału; do góry o 8,94 proc.), Cartoon Network (3,91 proc. udziału; - 15 proc.) i Disney Junior (3,34 proc. udziału; bez zmian).
Z kolei najwięcej w segmencie wszystkich 13 dostępnych na rynku kanałów dziecięcych stracił Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 40,46 proc. do 1,33 proc. udziału.
Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,14 proc. Zwiększył się on o 42,50 proc.
Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,75 proc. udziału (do góry o 1,35 proc.).
Podium, z wynikiem na poziomie 0,47 proc. (wzrost o 6,82 proc.), uzupełnia
Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.
Najwięcej w tym ujęciu zyskał Nickelodeon HD - było to 50 proc. do 0,27 proc. udziału. Największy spadek, wynoszący 36 proc. do 0,16 proc., też zanotował tutaj Disney XD.
W czerwcu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w obu grupach wiekowych również było TVP ABC. W 4+ jego udział zwiększył się o 29,49 proc. do 1,01 proc., a w 4-12 - o 50,29 proc. do 7,89 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w I półroczu. „Wysoka jakość”
Genialne! Brawo! Hahahahaha!
Tak trzymaj i obowiązkowo używaj w swoim nicku wyrazów "radomski", "hurtownia" lub "wentylator". Co najmniej jeden z tych wyrazów musi zostać użyty, żeby nick był taki przaśny i banalny i żeby każdy inteligentny czytelnik od razu wiedział, że jesteś kłamcą, podszywaczem i obleśnym lewakiem... Prawdziwy Maciej potrafi bowiem wymyślać bardziej wyszukane i oryginalne nicki.