Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. Hitami „Kevin sam w domu” i dokument o Krawczyku
Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1, a TVN wyprzedził Polsat i TVP2. Najwięcej widzów zgromadziły film „Kevin sam w domu”, dokument „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie” i serial „Osiecka”.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 11,17 proc., czyli o 2 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z czwartego na drugie miejsce awansował TVN, który zanotował 7,09 proc. udziału po wzroście o 0,12 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął Polsat (6,51 proc. udziału, w dół o 0,81 pkt. proc.).
Oczko niżej znalazła się TVP2, która spadła z drugiej lokaty. Udział stacji zmalał o 2,95 pkt. proc. do 5,97 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się awansująca z siódmej lokaty stacja TV Puls (4,54 proc. udziału, wzrost o 1,33 pkt. proc.).
Polsat na czele w 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 8,51 proc., po spadku o 0,68 pkt. proc.
Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP1, notująca wzrost udziału wynoszący 2,01 pkt. proc. do 8,12 proc. Kolejną lokatę zajął TVN (7,93 proc. udziału, spadek o 0,94 pkt. proc.), który przed rokiem był wiceliderem. Z trzeciej na czwartą lokatę spadła TVP2 (4,92 proc., - 2,57 pkt. proc.).
Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
„Kevin sam w domu” hitem
Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził film „Kevin sam w domu”, który we Wigilię śledziło średnio 4,39 mln widzów Polsatu.
Drugie miejsce zajął dokument „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie”, który dzień później w TVP1 śledziło średnio 3,05 mln widzów TVP1. Przełożyło się to na 21,87 proc. udziału.
Podium uzupełnia pierwszy odcinek nowego serialu „osiecka”, który 25 grudnia w TVP1 śledziło 2,71 mln widzów (18,38 proc. udziału).
Tuż za podium znalazły się „Wiadomości”, które 25 grudnia w TVP1 wybrało 2,60 mln osób. Oczko niżej znalazły się „Fakty” TVN, które obejrzało średnio 2,48 mln widzów.
Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 28 minut i 21 sekund. Było to o 1 minutę i 42 sekundy krócej niż rok wcześniej, o 9 minut i 27 sekund krócej niż dwa lata temu, o 11 minut i 16 sekund krócej niż trzy lata temu, o 33 minuty i 15 sekundy krócej niż cztery lata temu, o 16 minut i 6 sekund krócej niż pięć lat temu i o 24 minuty i 57 sekund krócej niż sześć lat temu.
Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 8,49 mln zł - wydał Media Expert. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 4,19 mln zł znalazło się T-Mobile (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. Hitami „Kevin sam w domu” i dokument o Krawczyku