Red Carpet Media Group podwoiła zysk. Jej kanał pojawił się w USA i Kanadzie
W zeszłym kwartale Red Carpet Media Group osiągnęła wzrost przychodów o 45,9 proc. do 3,28 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 702,9 tys. do 1,32 mln zł.
Duży wzrost rentowności Red Carpet Media Group wynika z tego, że jej koszty operacyjne zwiększyły się tylko o 10,2 proc. do 1,6 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 1,28 do 1,32 mln zł, a koszty amortyzacji - ze 115,6 do 251,8 tys. zł.
Do firmy należą kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz uruchomiona w połowie ub.r. platforma streamingowa Red Go. W lutym br. Red Carpet TV pojawiła się w ofercie kilku platformom streamingowych typu FAST w USA i Kanadzie.
- Red Carpet TV jest pierwszym polskojęzycznym kanałem telewizyjnym dystrybuowanym w taki sposób na rynku północnoamerykańskim. Wraz z udostępnieniem wersji kanału telewizyjnego Red Carpet TV, dostosowanej do wymagań i preferencji amerykańskiego odbiorcy, spółka rozpoczęła również sprzedaż czasu reklamowego w modelu DAI - podano w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W przyszłym roku firma chce wprowadzić na platformy FAST kanał Red TOP TV w jakości 4K. - Dalszy rozwój współpracy z partnerami na rynku północnoamerykańskim zakłada udostępnienia kolejnych dedykowanych kanałów telewizyjnych, w tym nadawanych w języku angielskim, co powinno przynieść w efekcie znaczący wzrost przychodów w przyszłych okresach sprawozdawczych - zapowiedziano.
W całym pierwszym półroczu przychody Red Carpet Media Group poszły w górę z 3,94 do 5,95 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych z 2,51 do 3,19 mln zł zysk operacyjny zwiększył się z 1,42 do 2,74 mln zł, a zysk netto - z 1,44 do 2,16 mln zł.
Od jesieni ub.r. Red Carpet Media Group jest notowana na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W środę na koniec dnia kurs spółki wynosił 63,50 zł, co daje kapitalizację w wysokości 29,5 zł.
Większościowym akcjonariuszem firmy jest przewodniczący jej rady nadzorczej Leszek Kułak, ma 65,44 proc. walorów.
Dołącz do dyskusji: Red Carpet Media Group podwoiła zysk. Jej kanał pojawił się w USA i Kanadzie