TikTok zdominuje w najbliższych latach social media w USA
Do 2025 roku TikTok będzie najpopularniejszą w USA aplikacją społecznościową pod względem czasu użytkowania - wynika z analizy Insider Intelligence (dawniej eMarketer). - Zwiększony czas korzystania z TikToka nie zaburzy mocno rynku reklamowego. Minuta czasu na TikToku nie jest równa minucie przebywania na Instagramie, Facebooku czy Youtubie - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Artur Roguski, digital content & innovation manager w agencji Focus Nation.
TikTok jest na najlepszej drodze, do 2025 roku stać się najintensywniej konsumowaną aplikacją społecznościową - wynika z analizy Insider Intelligence (dawniej eMarketer) poświęconej czasowi korzystania z mediów społecznościowych w USA.
Jeszcze w 2019 niepodzielnie rządził w tej kategorii Facebook, gdzie wszyscy dorośli użytkownicy platformy spędzali na niej 5,3 mln minut dziennie, podczas gdy na TikToku 0,6 mln. Jednak już dwa lata później dla serwisu Marka Zuckerberga zaczął się trend spadkowy. Jeszcze w pandemicznym 2020 liczba spędzanego przez użytkowników czasu dziennie wyniosła 5,8 mln minut, ale już w 2021 5,49 mln. Estymacja na ten rok to 5,2 mln minut dziennie.
Tymczasem na TikToku gwałtownie rośnie ilość czasu spędzonego przez użytkowników. W porównaniu do wspomnianego 2019 już rok później wzrosła o 1,3 mln do ponad 2 mln minut dzienne. W tym roku chiński serwis przekroczy barierę 4 mln minut dziennie (4,4 mln).
W 2025 roku według Insider Intelligence na TikToku dorośli użytkownicy będą spędzali dziennie 5,19 mln minut, na Facebooku 5,02 mln, a na Instagramie 4,3 mln minut.
"Minuta minucie nierówna" w social mediach. TkTok w Europie ciągle goni Facebooka
W ocenie Artura Roguskiego, digital content & innovation managera z Focus Nation, zwiększony czas korzystania z TikToka nie wpłynie znacząco na rynek reklamy.
- Doświadczeni marketerzy, brand managerowie czy stratedzy wiedzą, że każda z popularnych platform społecznościowych ma różne DNA, sposób konsumowania treści oraz odbiorców. Minuta czasu na TikToku nie jest równa minucie przebywania na Instagramie, Facebooku czy Youtubie. Liczy się jeszcze intencja (szukamy po konkretnym zapytaniu vs. oddajemy się w ręce algorytmów) oraz sposób konsumpcji treści (duża ilość treści w krótkim czasie vs. oglądanie dłuższych materiałów wideo czy czytanie form tekstowych) - wyjaśnia ekspert w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl.
Z TikTokiem warto mieć się na uwadze, analizując tabele z ilością czasu spędzanego tam przez użytkowników.
- Na TikToku łatwo również wpaść w „w pułapkę dużych liczb” jeśli chodzi o wyświetlenia. Możemy wypromować płatnie materiał wideo, jednak gdy spojrzymy na średni czas oglądania będzie on bardzo niski. Co za tym idzie odbiorcy nie zapoznają się z całym przekazem i najbardziej istotnymi informacjami, które marka chce przekazać potencjalnym klientom. Warto sobie odpowiedzieć szczerze czy marce służy i cokolwiek daje milion wyświetleń 15-sekundowego wideo o średnim czasie oglądania na poziomie 3-5 sekund? - wskazuje ekspert Focus Nation.
W Europie, w tym i w Polsce, dane o chińskiej platformie mogą się znacząco różnić od tego, jak wygląda rynek w USA.
- Unia Europejska coraz bardziej restrykcyjnie traktuje popularne serwisy społecznościowe wymagając od nich między innymi możliwości dobrowolnego wyłączenia rekomendacji algorytmów, a te w głównej mierze odpowiadają za czas spędzony na danym serwisie. To część „zimnej wojny socialowej”, w którą bardzo mocno ostatnio zaangażowała się polityka i rządy poszczególnych krajów. - podsumowuje Artur Roguski, digital content & innovation manager z Focus Nation.
Słowa eksperta potwierdzają się w danych Insider Intelligence - we wschodniej Europie odsetek internautów korzystających z TikToka wynosi 22,4 proc., dużo mniej niż z serwisów Meta - Instagrama (37,3 proc.) i Facebooka (41,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: TikTok zdominuje w najbliższych latach social media w USA
Zachodnie społeczeństwo już dawno przekroczyło granice kretynizmu, wystarczy włączyć TV aby się o tym przekonać.