Polscy internauci są ponad 20 godzin na TikToku. W dół czas korzystania z Twittera i Snapchata
TikTok w sierpniu przyciągał polskich użytkowników średnio na 20,5 godziny, a Facebook na nieco ponad 16. Spore spadki pod tym względem zanotowały Twitter (od niedawana działający pod marką X), Snapchat i Reddit, wydłużył się natomiast czas korzystania z Instagrama.
Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce niezmiennie jest Facebook. W sierpniu br. odwiedziło go 24,61 mln internautów, co dało 83,27 proc. zasięgu. Każdy spędził przeciętnie 16 godzin, 5 minut i 39 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Z kolei TikTok każdego z 12,53 mln polskich użytkowników (42,41 proc. zasięgu) przyciągał średnio na 20 godzin, 33 minuty i 41 sekund. Po kilka godzin spędzali internauci na Instagramie i Snapchacie. Pierwszy zanotował 14,48 mln odwiedzających, 48,99 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 20 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 5,55 mln użytkowników, 18,78 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 40 minut i 41 sekund średniego czasu.
Twittera - dalej działającego w domenie twitter.com, ale od niedawna z logo X - odwiedziło 8,76 mln polskich internautów (29,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 69 minut i 23 sekundy. Na nieco krócej - 57 minut i 27 sekund - przyciągał Pinterest, na który zajrzało 6,23 mln internautów (21,08 proc. zasięgu).
LinkedIn zanotował 4,43 mln użytkowników, 15 proc. zasięgu oraz 15 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a blogi działające w domenie blogspot.com - 4,06 mln odwiedzających, 13,74 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 8 sekund średniego czasu.
Wykop przyciągnął 2,66 mln internautów (9 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 29 minut i 17 sekund. Zanotował nieco wyższe wyniki niż jego amerykański odpowiednik Reddit, w którym 2,56 mln użytkowników (8,66 proc. zasięgu) spędziło średnio po 10 minut i 42 sekundy.
W porównaniu z lipcem na Facebooku ubyło 293,7 tys. internautów (1,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał minimalnie - o 23 sekundy (0,04 proc.). Na Instagramie przy spadku liczby użytkowników o 142,9 tys. (1 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o 30 minut i 42 sekundy (10,6 proc.), a na TikToku ubyło 44,3 tys. odwiedzających (0,3 proc.) średni czas zwiększył się o 35 minut i 53 sekundy (3 proc.).
Inaczej zmieniły się wyniki kilku innych platform. Twitter zanotował wzrost o 306,7 tys. użytkowników (3,6 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 12 minut i 32 sekundy (15,3 proc.), Snapchat - wzrost o 196,5 tys. użytkowników (3,7 proc.) i spadek przeciętnego czasu o 27 minut (10,9 proc.), a blogi w domenie blogspot.com - wzrost o 101,1 tys. internautów (2,5 proc.) i spadek średniego czasu o 16 sekund (7,8 proc.).
Na Wykopie przybyło 440 tys. internautów (19,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 21 sekund (4,4 proc.). Reddit zyskał natomiast 552,1 tys. użytkowników (27,5 proc.) przy spadku średniego czasu o 5 minut i 14 sekund (32,8 proc.).
Wzrosty w obu statystykach osiągnęły dwie platformy. Pinterest zyskał 159,1 tys. internautów (2,6 proc.) oraz 10 minut i 39 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,8 proc.), a LinkedIn - 65,4 tys. użytkowników (1,5 proc.) oraz 61 sekund średniego czasu korzystania (7,1 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci są ponad 20 godzin na TikToku. W dół czas korzystania z Twittera i Snapchata