Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”
TVN (TVN Discovery Polska) ocenia, że w czasie koronawirusa telewizja „przeżywa renesans”. Dobre wyniki notują także wszystkie serwisy streamingowe, a wśród nich Player.pl, który przed pandemią notował średnio 1,5 mln realnych użytkowników tygodniowo, a obecnie jego widownia wzrosła do 2,2 mln użytkowników. Hitem Playera są „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego” oraz film „Sala samobójców. Hejter”.
Czas pandemii koronawirusa okazał się być korzystny dla telewizji pod względem czasu spędzanego przez Polaków przed dużym ekranem - telewizja TVN ocenia, że obserwuje obecnie „renesans telewizji” - w porównaniu do zeszłego roku, w ciągu ostatnich pięciu tygodni, czas spędzony przed ekranem wzrósł niemal o godzinę - do 5 godzin i 13 minut dziennie.
- Wszyscy poszukujemy w tym wyjątkowym czasie aktualności, rzetelnych informacji, tłumaczących, co się dzieje i jak odnaleźć się w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Z drugiej strony, zamknięci w domach, spragnieni spotkań z bliskimi i znajomymi, wyjścia do kina czy restauracji, szukamy rozrywki, chwili wytchnienia i przeciwwagi dla powagi obecnej sytuacji - ocenia TVN.
Poza telewizją linearną firma ma widzieć też ogromny wzrost oglądalności jej treści online. - Player.pl z tygodnia na tydzień osiąga znaczne wzrosty popularności - z 1,5 mln realnych użytkowników przed okresem pandemii (średnio tygodniowo), serwis notuje teraz do 2,2 mln użytkowników.
Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl ocenia, że "skala wzrostu liczby użytkowników platformy w czasie izolacji spowodowanej koronawirusem nie ustępuje największym graczom (Netflix, CDA)". Wzrost ma dotyczyć zarówno osób korzystających z serwisu w wersji niepłatnej (AVOD), ale także bazy subskrybentów.
- Obserwujemy także zmiany w trendach konsumpcji treści. Widzowie spędzają z Playerem więcej czasu, a ruch w serwisie zaczyna się znacznie wcześniej. Wyraźnie widzimy, że część użytkowników zaczyna z nami dzień - to novum, które przyniosła kwarantanna. Obserwujemy przyrost bazy płatnych użytkowników na poziomie 20 procent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski.
Hitem Playera „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”
Według szefa Playera hitem kwietnia był „Hotel Paradise", a widzowie formatu poświęcili w sumie 4,5 mln godzin, by śledzić wydarzenia w kurorcie na Bali.
Jego popularność rosła z tygodnia na tydzień. Systematycznie przyciągał nowych widzów, którzy zostali z nami do finałowego odcinka. Potwierdza to fakt, że - w odniesieniu do średniej z pierwszych 3 tygodni emisji - dzienna liczba użytkowników w ostatnich 5 dniach przed finałem wzrosła o 100 proc. - podaje przykład Gozdowski.
Popularnością ma cieszyć się także inny format Player Original - najnowszy talk-show Kuby Wojewódzkiego „250 m² Kuby Wojewódzkiego". Pierwszy odcinek po czterech dniach od emisji miał ponad 200 tys. wyświetleń. Ma to być jeden z najlepszych wyników w całej historii programu.
TVN zdecydował się także na wzbogacenie oferty platformy o kinowe hity – jednym z nich była „Sala samobójców. Hejter”. Od środy 18 marca film Jana Komasy jest dostępny w płatnej ofercie serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Canal+. Film miał premierę kinową 6 marca, a kilka dni później kina zostały zamknięte na dwa tygodnie z powodu epidemii koronawirusa.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, tylko w pierwszą noc od jego udostępnienia został wypożyczony ponad 7 tys. razy. Stacja szacuje, że do teraz został pobrany prawdopodobnie przez ok. 100 tys. widzów.
Premiera kilku tytułów została przyspieszona ze względu na obecną sytuację, były to m.in. takie pozycje jak: „Pan T.", „1917", „Bad Boy" „Poznajmy się jeszcze raz", „Dżentelmeni". W maju w Playerze pojawią się kolejne nowości kinowe: „Małe kobietki", „Doktor Dolittle" „Jojo Rabbit", „Bad Boys For Life".
Wspólna platforma z Cyfrowym Polsatem, oczekiwanie na zgodę UOKiK
Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl mówi nam, że nadal obie spółki cały czas czekają na odpowiedź Urzędu Konkurencji i Konsumentów. - Branża VOD jest coraz bardziej konkurencyjna, szczególnie w kontekście globalnych graczy. W ostatnim czasie liczba serwisów streamingowych na polskim rynku niemal się podwoiła. Użytkownicy mają coraz większy wybór treści i platform, a czas, jakim dysponują, pozostał ten sam. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest łączenie sił – komentuje tę decyzję nadawców szef Player.pl. Wspólne przedsięwzięcie może zostać uruchomione dopiero po uzyskaniu zgody regulatora, na którą cały czas czekamy.
Player.pl to platforma, która oferuje bibliotekę VOD: filmów, seriali, programów motoryzacyjnych, sportowych, a także ponad 40 kanałów live. Pod koniec lutego br. Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że z płatnej oferty subskrypcyjnej Player.pl na koniec ub.r. korzystało 300 tys. internautów.
Dołącz do dyskusji: Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”