Tylko 16 proc. studentów czyta marketingowe maile
Obecni studenci z USA zaczęli korzystać z poczty e-mail średnio w wieku 13 lat, posiadają swój adres e-mail od 8 lat oraz mają średnio 2,4 takich adresów.
Jednak 61 procent z nich twierdzi, że "nigdy" lub "prawie nigdy" nie czyta marketingowych wiadomo0ści e-mail - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie przeprowadzone przez agencję eROI.
Większość pytanych studentów nie ma odczucia, żeby firmy skutecznie przemawiały do nich poprzez pocztę e-mail i tylko 16 procent z nich twierdzi, że "często" czyta marketingowe wiadomości otrzymywane na swoje skrzynki. Kolejne 66 procent rzadko lub nigdy nie podejmuje żadnego działania po ich przeczytaniu. Natomiast w przypadku respondentów, którzy podejmują tutaj działanie, głównym powodem jest zainteresowanie produktem (dla 60 procent), specjalna oferta (dla 47 procent) oraz dobry wygląd wiadomości (dla 11 procent).
Jeśli chodzi o ulubioną formę komunikacji, 37 procent studentów wskazało na wiadomości tekstowe na telefony komórkowe, 26 procent na pocztę e-mail, 15 procent na serwisy społecznościowe, a 11 procent na internetowe komunikatory.
W przypadku dostawców poczty elektronicznej, dla 32 procent studentów najlepszy jest Gmaila firmy Google, dla 19 procent Yahoo, dla 18 procent MSN/Hotmail, a dla 17 procent systemy oferowane przez uczelnie.
Z kolei ponad 2/3 badanych sprawdza swoje skrzynki pocztowe przynajmniej raz dziennie, a 55 procent osób z tej grupy robi to więcej niż trzy razy w ciągu dnia. 12 procent studentów uzyskuje dostęp do swojej poczty e-mail także za pomocą urządzeń mobilnych.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Tylko 16 proc. studentów czyta marketingowe maile