Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty
W zeszłym kwartale Merlin Group, właściciel kilku sklepów internetowych, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 39,6 proc. do 5,14 mln zł, a jej strata netto zmalała z 3,95 do 2,09 mln zł. - Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży - podkreślają władze firmy.
Zarząd Merlin Group w liście do interesariuszy podkreśla, że w pierwszym kwartale br. zakończył optymalizację procesów i kosztów. - Koszty najmu powierzchni biurowej zostały ograniczone o ponad 50 proc., podobnie jak koszty związane z magazynem. Procesy logistyczne zostały zweryfikowane i usprawnione pozwalając spółce przy mniejszych kosztach obsłużyć tą samą lub nawet większą ilość zamówień - wyliczono.
W marcu br. w serwisie Merlin.pl wprowadzono system AI Smart Search oparty na sztucznej inteligencji wyszukiwarka produktów. W przyszłości ma on zostać wdrożony w kolejnych e-sklepach należących do firmy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- W miesiącu styczniu rozpoczęliśmy szereg długofalowych działań związanych ze działaniami SEO. Efekty wdrożonego planu pracy nad SEO widoczne będą w długim okresie i powinny przyczynić się do zwiększenia efektywności sprzedaży. W minionym kwartale Spółka rozpoczęła długofalowy proces inwestycji w marketing oparty na influencerach - dodał zarząd.
Koszty 38 proc. w dół, mniejsza strata
Wydatki operacyjne Merlin Group w zeszłym kwartale wyniosły 6,71 mln zł, co wobec 10,91 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 38,5 proc.
Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 7,15 do 4,05 mln zł, nakłady na usługi obce - z 2,5 do 1,67 mln zł, a na wynagrodzenia - z 800,3 do 640,2 tys. zł. Zarząd podkreśla, że marża zwiększyła się rok do roku o 35 proc.
Rentowność firmy poprawiła się, ale pozostaje ujemna. Strata sprzedażowa zmalała z 2,39 do 1,56 mln zł, strata operacyjna - z 2,34 do 1,53 mln zł, strata brutto - z 3,78 do 2,08 mln zł, a strata netto - z 3,95 do 2,09 mln zł.
- Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży - zapowiedziały władze Merlin Group.
Merlin Group z nowym prezesem, zmiany w radzie nadzorczej
Do Merlin Group oprócz Merlin.pl należą e-sklepy Topmall.ua, CDP.pl, Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Smarkacz.pl i Mestro.pl.
W listopadzie ub.r. prezesem firmy został Przemysław Żbikowski. Zastąpił na tym stanowisku Annę Prymakowską, która objęła funkcję wiceprezes OEX E-Business. Natomiast na początku marca br. z zarządu Merlin Group odeszła Agnieszka Wójcik.
W ostatnich dniach z radą nadzorczą firmy pożegnali się Aniela Hejnowska (zasiadała w niej od grudnia 2019 roku), Henryk Dyjas (od grudnia ub.r.) i Marcin Fryda (od listopada 2016 roku).
W radzie pozostają Mariusz Minasiewicz (od grudnia ub.r., jest przewodniczącym), Leszek Ortyński i Justyna Romańczuk (oboje też od grudnia ub.r.) i Grzegorz Kostrzewa (od czerwca 2019 roku).
Głównym akcjonariuszem Merlin Group od kilku miesięcy jest Marek Belniak, ma walory stanowiące 40,34 proc. kapitału. W piątek kurs firmy na rynku bocznym warszawskiej giełdy wynosił 18 groszy, co daje 74,05 mln zł kapitalizacji.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty