UNICEF Polska rozpoczął emisję spotu #transportdlamłodych, w którym zwraca uwagę na problem wykluczenia transportowego młodych ludzi, którzy nie mogą dojechać tam, gdzie potrzebują.
– Inspiracją do stworzenia raportu o wykluczeniu byli młodzi ludzie, którzy podkreślali wagę tego problemu dla ich codzienności oraz planów na przyszłość. Dla mnie jednak bardzo ważne jest też zwiększenie udziału samych zainteresowanych w opracowywaniu konkretnych rozwiązań na danym terenie – mówi Renata Bem, dyrektor generalna UNICEF Polska. – Większe zaangażowanie młodych osób przy planowaniu siatki połączeń to też jeden z postulatów dotyczących zmian mogących ograniczyć ten problem – obok np. stworzenia jednego organizatora transportu publicznego w regionie czy dostępu do elektronicznej informacji o możliwościach komunikacyjnych. Nie utrudniajmy dzieciom sięgania po swoje marzenia – podkreśla.
Film UNICEF Polska poświęcony problemowi wykluczenia transportowego dzieci i młodzieży w Polsce dostępny jest w internecie, głównie w social mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn, X), a także na profilu organizacji na YouTube.
O wykluczeniu transportowym możemy mówić, gdy młody człowiek nie może na czas dojechać tam gdzie potrzebuje, bo przez jego miejscowość nie przejeżdża autobus albo jeździ tak rzadko, że jest kompletnie nieprzydatny.