TVN 24, Polsat News i Wydarzenia 24 znalazły się w czołówce stacji informacyjnych z największymi cennikowymi wpływami z reklam. Z kolei najwięcej spotów wyemitował w październiku kanał TVN24 Bis, a najmniej TVP Info – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku br. wśród stacji informacyjnych najwięcej na reklamach zarobił kanał TVN24 - 92,08 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Tuż za nim plasuje się Polsat News z wpływami cenikowymi w kwocie 25,92 mln zł. Podium zamyka stacja Wydarzenia 24, która zarobiła na reklamach 23,5 mln zł.
W porównaniu do października 2023 roku cennikowe przychody z reklam w TVN24 wzrosły o 32,5 proc. (z 69,47 mln zł), w Polsat News – zwiększyły się o 3,7 proc. (z 24,99 mln zł), a w kanale Wydarzenia24 – były wyższe o 25,1 proc. (wobec 18,66 mln zł).
W TVP Info reklamodawcy wydali cennikowo 19,18 mln zł (wzrost r/r o 29,4 proc.), w Polsat News Polityka – 7,69 mln zł, w Polsat News2 – 6,91 mln zł (mniej rdr o 3,9 proc.), a w TVN24 BiS – 5,61 mln zł (mniej rdr o 64,4 proc.).
Cennikowe przychody są zdecydowanie wyższe od rzeczywistych przychodów, bo nie uwzględniają udzielanych przez biura rekamy rabatów, sięgających kilkudziesięciu procent.
Zobacz też: Republika goni TVN24
Najwięcej spotów w TVN24 BiS, najmniej - w TVP Info
Największą liczbę reklamodawców w październiku miała stacja TVN24 - 457. Zaraz za nią plasuje się Polsat News z liczbą 438 aktywnych marek. Podium zamyka TVN24 BiS, który wyemitował reklamy od 351 brandów.
Na antenie TVP Info pojawiły się spoty 272 marek, w stacji Wydarzenia 24 - 236, w Polsat News Polityka - 193, a w Polsat News2 - 154.
W omawianym okresie największą liczbę spotów wyemitowano na antenie TVN24 BiS - 28 055. W TVN24 było ich 27 134, w kanale Wydarzenia 24 - 24 694, w Polsat News Polityka – 23 656, w Polsat News 2 – 21 387, w Polsat News - 18 179, a w TVP Info – 14 659.
Przypomnijmy, że na antenie TV Republika w październiku 2024 r. wyemitowano 4 197 spotów od 98 marek, co w efekcie przyniosło stacji cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 52,3 mln zł. Z kolei telewizja wPolsce24 zarobiła w październiku na reklamach 15,64 mln zł, a liczba wyemitowanych spotów wyniosła 25 217. W stacji pojawiły się spoty 196 brandów.