Adidas chciał zablokować rejestrację znaku towarowego Black Lives Matter
Gigant odzieżowy adidas najpierw skierował wniosek przeciwny do amerykańskiego urzędu ds. znaków towarowych o odrzucenie znaku towarowego Black Lives Matter w postaci trzech pasków. Zdaniem marki, logo proponowane przez aktywistów jest zbyt podobne do jej charakterystycznego trójkąta. Później jednak marka oświadczyła, że wniosek wycofa.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/BLM-koszulka-655.png)
Na początku tygodnia adidas złożył sprzeciw do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. Niemiecki gigant chciał zablokowania rejestracji znaku towarowego organizacji Black Lives Matter Global Network Foundation, składającego się z trzech żółtych pasków. Miałby być używany na odzieży i torbach. BLM zgłosiło chęć ochrony prawnej znaku w amerykańskim urzędzie w listopadzie 2020 roku.
Adidas w swoim sprzeciwie argumentował, że proponowany przez BLM wzór jest „łudząco podobny do znaku Three-Stripe Mark”, należącego do giganta od 70 lat. Marka wnosiła, że dzięki swojemu logo zyskała “międzynarodową sławę i ogromne uznanie opinii publicznej”.
Firma dodała, że konsumenci znający adidas "mogą z dużym prawdopodobieństwem założyć", że oferowane pod znakiem BLM produkty "pochodzą z tego samego źródła, lub że są powiązane, połączone, lub związane z lub sponsorowane przez adidasa".
adidas wycofuje sprzeciw
Niespodziewanie adidas poinformował w środę o wycofaniu się ze swojej skargi do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. „Adidas jak najszybciej wycofa swój sprzeciw wobec aplikacji organizacji Black Lives Matter chcące zarejestrować swój znak towarowy” - podano w komunikacie. Firma odmówiła komentarza i nie podała przyczyny swojej decyzji.
Black Lives Matter Global Network Foundation to najbardziej znacząca organizacja skupiona wokół walczącego z rasizmem ruchu, którego działalność stała się szeroko znana po zamordowaniu przez policjantów w 2020 roku nieuzbrojonego czarnoskórego mężczyzny Georga Floyda.
BBC przypomina, że od 2008 roku Adidas złożył ponad 90 pozwów wobec konkurencyjnych firm o wykorzystanie znaku towarowego, zawarł także ponad 200 ugód dotyczących swojego charakterystycznego wyróżnika graficznego.
W styczniu adidas przegrał sądową walkę o znak firmowy, a dokładniej trzy paski w logo. Firma toczyła spór z projektantem Thomem Browne'm próbując powstrzymać go przed używaniem wzoru z czterema paskami.
Dołącz do dyskusji: Adidas chciał zablokować rejestrację znaku towarowego Black Lives Matter