SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

W tegorocznym konkursie Effie przyznano trzy złota, natomiast żadnego Grand Prix. Najwięcej nagród otrzymały domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa i Carat oraz agencja reklamowa DDB Warszawa.

Dwa złota w tegorocznym Effie zostały przyznane w kategorii Long term marketing excellence. Agencja Red8 Advertising, dom mediowy PHD Media Direction i Carlsberg Polska otrzymały taką nagrodę za reklamy piwa Harnaś z cyklu „Po robocie nagroda się należy” (obejrzyj ostatnią z nich). - Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem? Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje. Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści. Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób - uzasadnia tę decyzję jurorów Agnieszka Kwaśniewska, managing partner Saatchi & Saatchi Think Tank, przewodnicząca grupy jurorskiej oceniającej kategorie Long term, Limited budget, Media idea i Launch. Drugie złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencja PZL, dom mediowy Maxus i Alior Bank za komunikację marketingową tego banku prowadzoną pod hasłem „Wyższa kultura bankowości” (zobacz ostatnią z tych reklam). - Twórcom tych kampanii należą się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała - argumentuje Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku. Reklamy Alior Banku zdobyły już Grand Prix w Effie - w 2009 nagrodzono w ten sposób kampanię wprowadzającą ten bank na rynek (przeczytaj szczegóły).

Trzecie złoto w tym roku otrzymały agencja Publicis, dom mediowy Mindshare i wydawnictwo Presspublica - w kategorii Launch za przeprowadzoną wiosną ub.r. kampanię wspierającą start tygodnika „Uważam Rze” (przeczytaj więcej o tej akcji). - Marka „Uważam Rze” nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to, co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją, to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury - uzasadnia Agnieszka Kwaśniewska.

W tegorocznym Effie najwięcej nagród zdobył dom mediowy MEC: sześć srebr i dwa brązy. Natomiast projektom współprzygotowanym przez Mediacom Warszawa przyznano po trzy srebra i brązy, a tym współtworzony przez Carat - trzy srebra i dwa brązy. Agencja reklamowa DDB Warszawa otrzymała trzy srebra i brąz, a Publicis i BBDO Warszawa - po dwa srebra i brąz.

Te firmy zajęły czołowe miejsca w rankingu agencji i domów, w którym za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach produktowych i specjalnych (oprócz Long Term Marketing Excellence) przyznawano następujące punkty: 16 za Grand Prix, 8 za złoto, 5 za srebro, 3 za brąz, i jeden za nominację, natomiast w kategorii Long Term Marketing Excellence (niebiorącej udziału w wyścigu o Grand Prix): 12 za złoto, 8 za srebro, 5 za brąz, i jeden za nominację.

>>> Alior Bank, „Uważam Rze” i Harnaś - „złote” kampanie Effie (case study)

RANKING FIRM
agencje reklamowepktdomy mediowepkt
DDB Warszawa18MEC41
Publicis16Mediacom Warszawa25
BBDO Warszawa14Carat21
PZL; Young & Rubicam Poland13Maxus13
Red8 Advertising12PHD Media Direction12
Euro RSCG Poland; Ogilvy11Mindshare; OMD11
Draft FCB + Ad Fabrika; OS3 multimedia10Media Direction OMD; Universal McCann10
Heureka Huge Idea; Los Mejores; Pride and Glory Huge Idea8Starcom9
180heartbeats + Jung v. Matt6ZenithOptimedia Group6
303; S4; Digit-Art; Effectica; G7; Hypermedia Isobar; K2; Ostryga; Saatchi & Saatchi; Up; Walk PR5BPN; Media Concept; Starlink5
Addapter; Fat Baby; McCann Warsaw; Performance Media; Socializer; Testardo Gram (Grey Group)3Initiative4
Brain; Eura 7; Heads Advertising; JWT Warszawa; Legend Group; Telescope; TippingPoint; V&P1Easymedia; PanMedia Western1


Ogółem do tegorocznej edycji Effie zgłoszono 145 kampanii reklamowych, a nominowanych zostało 56. Wszystkie projekty oceniło 85-osobowe jury złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, którego przewodniczącym był Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.

ZŁOTE EFFIE
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Red8 Advertising, PHD Media Direction, Carlsberg PolskaCarlsberg PolskaNajlepsza nagroda po robocieHarnaś
PZL, Maxus, Alior BankAlior BankAlior Bank. Wyższa kultura bankowościAlior Bank
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Publicis, Mindshare, PresspublicaPresspublica„Inaczej pisane”Uważam Rze
 
SREBRNE EFFIE
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MEC, Draft FCB + AD FabrikaNivea PolskaNivea InvisibleNivea Invisible
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimediaPKO Bank PolskiKampania repozycjonująca markę PKO Bank Polski
BPN, Kruk, Effectica Agencja ReklamowaKrukPomagamy spłacać długiKruk
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
180heartbeats + Jung v. Matt, StarcomTablica Sprzedawaj po sąsiedzkuTablica.pl
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Saatchi & Saatchi/Saatchi & Saatchi Digital, Walk PRPolski Czerwony KrzyżŻycie to nie facebookEdukacja i profilaktyka w zakresie zakażeń wirusem HIV
MEC, Draft FCB + AD FabrikaNivea Polska100 placów zabaw na 100 lat Nivea100 placów zabaw na 100 lat Nivea
BBDO Warszawa, Media Direction OMDMinisterstwo Trans-portu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu DrogowegoZapnij Pasy. Włącz Myślenie.Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym
KATEGORIA: LAUNCH
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
S4, MECPPF Hasco-LekBluMAG jedyny z pełną dawką magnezuBluMAG jedyny
KATEGORIA: LEKI
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Publicis, ZenithOptimedia GroupSanofi-AventisWzorkiNo-Spa 
Euro RSCG Poland, Media ConceptTeva Pharmaceuticals PolskaPuste miejsceProstalong
G7, PolpharmaPolpharmaBryłyPyralgina
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
OS3 multimedia, Universal McCann, OstrygaHasbro PolskaNarodowe głosowanie na planszę Monopoly PolskaMonopoly
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland, Heureka Huge Idea, Los MejoresŻywiec ZdrójMoje silne drzewo/Po stronie naturyŻywiec Zdrój
KATEGORIA: MEDIA
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
The Walt Disney Company Polska, Carat, Hypermedia IsobarThe Walt Disney Company PolskaPremiera filmu “Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze” w Disney XDFineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze
MEC, Digit-ArtWydawnictwo BauerŚwiat Wiedzy Świat Wiedzy 
KATEGORIA: MEDIA IDEA
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland DanoneDanio KamuflażDanio
KATEGORIA: NAPOJE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Agencja 303Grupa Maspex75 lat TymbarkTymbark
UpCEDC International Wódki takie jak kiedyśWódki Soplica
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
CaratForum Film / Walt Disney Company PolskaAuta 2Film kinowy - Auta 2
KATEGORIA: RETAIL
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MEC, OgilvyBiedronkaWszyscy Jesteśmy Drużyną NarodowąBiedronka
Euro RSCG Poland, MECIKEA RetailIKEA 50 lat w PolsceWyposażenie wnętrz
KATEGORIA: RETAIL
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, CaratPhilips PolskaPełna gotowość na każdym fronciePhilips Grooming
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
K2, StarlinkPZUPakiet Młodzi KierowcyPZU
KATEGORIA: USŁUGI
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, OMDMcDonald'sDociekliwiMcDonald’s
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
BBDO Warszawa, Media Direction OMDFrito Lay PolandWymyśl Nowy Smak Lay's!Lay's (podstawowa linia produktowa - Lay's płaskie)
 
BRĄZOWE EFFIE
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
BBDO Warszawa, MediaCom WarszawaMARS PolskaLaunch wariantu Whiskas DeliceWhiskas
MediaCom WarszawaProcter and Gamble DS Polska Jak brzmi prawdziwa męskośćDezodoranty Old Spice Bahamas
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
OMD, AddapterPolbankZmiennośćElastyczny Kredyt Hipoteczny
KATEGORIA: DIGITAL
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Getin Noble BankGetin Noble BankGetin OnlineGetin Online
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Performance MediaMegastoreKupuj w najniższej cenie!Sklep megastore.pl
KATEGORIA: LAUNCH
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Carat, SocializerMattel PolandWprowadzenie na rynek marki Monster HighMonster High
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Initiative MediaBMW Vertriebs GmbHŻyj MiniMini
KATEGORIA: MEDIA IDEA
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MECNestlé PolskaLe Bobo – kot fotograf, kot jako medium!Friskies Dry Cat
KATEGORIA: NAPOJE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MEC, McCann WarsawNestlé PolskaRozmowyNescafé Sensazione Creme
KATEGORIA: ŚRODKI TRWAŁE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, CaratPhilips PolskaPokochaj Swoje WłosyPhilips Haircare
Publicis, OMDRenault PolskaLojalni klienciRenault
KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
MediaCom Warszawa, Testardo Gram w ramach Grey GroupPlayTestuj SmartfonaPlay
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Ogilvy, MindshareMetLife AmplicoDla nas żadna ludzka sprawa nie jest małaMetLife Amplico
KATEGORIA: USŁUGI
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Fat Baby, StarcomRainbow ToursTaryfy 2011Rainbow Tours
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
Ogilvy, MediaCom WarszawaBahlsen PolskaHit powoduje imprezyHit

Dołącz do dyskusji: Effie 2012 bez Grand Prix. Najwięcej nagród dla MEC, Mediacomu, Caratu i DDB

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek Roszkowski
Najlepszą kampanią w zeszłym roku była promocja Frugo. Promocja odbyła się prawie bez tradycyjnych mediów (niewielkie kampanii outdoorowe), i bazowała przede wszystkim na działaniach social media. Jeżeli tak spektakularna kampania (uzyskania w 10 miesięcy ponad 60% udziałów rynkowych) nie została dostrzeżona przez branżę reklamową to doskonale pokazuje jakie znaczenie w umysłach reklamodawców ma social media marketing :(
odpowiedź
User
Maciej Pichlak
Jarek bez przesady, 60% czego... z reszta frugo takze moglo zostac zgloszone przez autorow sukcesu. A w kategorii digital zgloszono chyba jedna nominacje, nie mam pytan.
odpowiedź
User
Konrad Telakowiec
Zobaczycie... cyfrowi i social Wam jeszcze pokażą... a tym czasem pobawcie się zasięgami, oglądalnością i pseudo-zaangażowaniem mierzonym na "grupie badawczej"... ilość spojrzeń i akcji mierzona i znana z imienia, nazwiska, przyzwyczajeń, trasy spaceru czy drogi do pracy i na zakupy etc. dostępna w czasie rzeczywistym gdy jest w miejscu zakupów jest już w zasięgu ręki - ich ręki czyli smartfona.... żeby branża reklamowa nauczyła się to wykorzystywać... czego sobie i Wam życzę ;)
odpowiedź