Mecz Polska-Kolumbia, TCS w Bischofshofen i „M jak miłość” hitami 2018 roku (top 50)
Największą widownię w 2018 roku zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia, relacja TCS w Bischofshofen i serial „M jak miłość”. Wśród 50 topowych pozycji zdecydowanie najwięcej zajęły audycje wyemitowane przez TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię w polskich stacjach telewizyjnych okresie od 1 stycznia do 19 grudnia 2018 roku zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia z 24 czerwca. W samej TVP1 oglądało ją 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Przynajmniej przez 1 minutę relację tę widziało 18,83 mln osób.
Na drugim miejscu sklasyfikowana została transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen (Polak zwyciężył również w całym cyklu TCS) śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1 (11 mln przynajmniej przez 1 minutę), co przełożyło się na 47,11 proc. udziału.
Podium uzupełnia najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu serial, czyli „M jak miłość”, który 30 stycznia na antenie Dwójki oglądało 6,43 mln widzów (RCH 1 min - 7,48 mln), co dało stacji 40,14 proc. udziału.
Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, czyli najchętniej oglądany program informacyjny. 28 stycznia na antenie tej stacji (pokazany wyjątkowo w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich o 17.06) obejrzało go 6,41 mln widzów (41,49 proc. udziału).
Pierwszą piątkę uzupełnia transmisja z pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, którym miał miejsce w sobotnie popołudnie 10 lutego polskiego czasu. Trwające niemal trzy godziny zawody śledziło średnio 6,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 50,46 proc. udziału.
Wśród 50 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 23 miejsca zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. 15 lokat należało do programów TVP2, 9 - Polsatu, a 3 - TVN.
Z kolei w top 10 aż 7 lokat zajęły transmisje sportowe. Osiem pozycji z czołowej dziesiątki równolegle emitowano na innych antenach.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Kolumbia, który miał 5,36 mln osób (RCH - 7,41 mln), co dało TVP1 70,29 proc. udziału.
Drugie miejsce również zajęły zawody TCS z Bischofshofen (2,66 mln widzów; 45,64 proc. udziału; emisja w TVP1), ale podium uzupełnia towarzyski mecz Polska-Korea Południowa z publicznej Jedynki (2,41 mln widzów; 39,70 proc. udziału).
Dołącz do dyskusji: Mecz Polska-Kolumbia, TCS w Bischofshofen i „M jak miłość” hitami 2018 roku (top 50)
Polska - Japonia?
Polska - Senegal?
Poza tym rok się jeszcze nie skończył, np. Sylwestra już nie uwzględnicie...