W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem
Z początkiem lutego br. znacząco spadła liczba reklam na antenie TV Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jest ich średnio zaledwie ok. 100 dziennie, podczas gdy w listopadzie czy grudniu liczba spotów dochodziła czasem do ponad 600 w ciągu doby. Spoty ze stacji wycofało wiele firm, protestując przeciw mowie nienawiści.
Na potrzeby tej publikacji przeanalizowaliśmy dzień po dniu bloki reklamowe w Telewizji Republika w okresie od 26 stycznia do 8 lutego br. W ostatnich dniach stycznia liczba spotów emitowanych w ciągu doby dochodziła do 270. Wtedy w stacji reklamowały się jeszcze takie marki jak Biedronka, Milka (Mondelez), Nurofen (Berlin-Chemie), Haribo, Kia, Eurosach, Colgate czy XTB.
Od początku lutego większość z wymienionych marek nie pojawia się już w TV Republika. W ciągu doby pokazywanych jest już tylko nieco ponad 100 spotów. Przykładowo 5 lutego było ich 108, a 6 lutego - 101.
CZYTAJ TEŻ: TV Republika wydłuża program Rachonia. Kłeczek na stałe po południu
Wśród marek dalej obecnych w blokach reklamowych na antenie TV Republika są m.in. Lidl, Febrisan (Takeda), Riso, Amol (Orifarm), Grześki (Colian), Tchibo, Nizoral i Cholinex (Stada Polska), Collaflex, C-Vitum, D-Vitum, Destresan (wszystkie należą do Oleofarmu), Berlinki (Animex), Vectra, Amol (Orifarm), 4 life direct.
W stacji reklamują się też spółki z Skarbu Państwa: Alior Bank, PKO BP i Totalizator Sportowy, a także grupa Cyfrowy Polsat, ze swoimi markami Plus, Plush i Polsat Box. Brokerem czasu reklamowego w TV Republika jest Polsat Media.
Bojkot TV Republika po słowach o imigrantach
W pierwszym tygodniu stycznia br. wielu reklamodawców zaczęło wstrzymywać emisje swoich reklam w TV Republika w odpowiedzi na skandaliczne słowa Jana Pietrzaka i Marka Króla. Pierwszy mówił o barakach dla imigrantów, drugi - o chipowaniu imigrantów jak psy. Jako pierwsze decyzje o wstrzymaniu reklam w tej stacji podjęły - sprowokowane krytyką ze strony internautów - IKEA i mBank. Potem zaczęli dołączać kolejni: Pyszne.pl, Kaufland, USP Zdrowie, i wielu innych. Firma Wedel z kolei zamieniła spoty w plansze z definicją mowy nienawiści.
Niektórzy marketerzy zdecydowali o emisji reklam zgodnie z mediaplanem, by uniknąć kar, jakie zapowiedziało biuro reklamy Polsat Media - na wstrzymanie emisji spotów - zgodnie z regulaminem - groziły kary w wysokości sięgające nawet 100 proc. wartości całej kampanii. Efekt wstrzymywanych reklam widać było w liczbie spotów - zmalała o połowę w porównaniu do grudnia, do ok. 250 na dobę.
CZYTAJ TEŻ: Więcej informacji w TV Republika. „Flesz” co godzinę
22 stycznia na antenie TV Republika pojawiły się 3-minutowe spoty z telezakupami. Najpierw pokazywano pięć takich klipów w godzinach południowych. Od czwartku 1 lutego jest ich dużo więcej, ok. 10 każdego dnia. Pierwszy jest emitowany już przed godz. 9, a ostatni - po 17. Wcześniej stacja przez kilka lat pasmo telezakupowe pokazywała wczesnym popołudniem. Kilka tygodni temu zostało ono przesunięte na godz. 5-7 rano, a z początkiem lutego - na godz. 5-6.
- Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.
"Spoty u nas przynoszą ogromne korzyści"
W weekend Telewizja Republika zamieściła w swoim serwisie internetowym oraz w mediach społecznościowych komunikat informujący o tym, że emitowane w niej spoty „przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści”.
- Z różnych stron docierają do nas informacje o tym, że reklamy wyświetlane na naszej antenie przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści - czytamy w opublikowanym wpisie. Sprecyzowano, że chodzi o efekty sprzedażowe. - Zarówno nasi reklamodawcy, jak i ich klienci, informują nas o skokowym wzroście sprzedaży. Niektóre z nich trzeba nawet domawiać, gdyż zamówień jest coraz więcej - opisała spółka. - Niezmiernie nas to cieszy! Dziękujemy za to, że darzą nas Państwo tak dużym zaufaniem! Liczymy na dalszą owocną współpracę również z kolejnymi potencjalnymi reklamodawcami - dodała.
CZYTAJ TEŻ: TV Republika z nowym znaczącym inwestorem. „Mamy co miesiąc nową emisję”
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału. Po skokowym wzroście oglądalności Polsat Media już dwa razy mocno podniósł ceny reklam w stacji (pierwszym razem z 550 zł za spot do ponad 12 tys. zł). Druga podwyżka obowiązuje od początku lutego.
W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-jak-ogladac-mux-ile-zarabia-z-reklam
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-telezakupy-reklama-michal-rachon-danuta-holecka-milosz-kleczek
Dołącz do dyskusji: W TV Republika sześć razy mniej reklam niż przed bojkotem
Prawica ma swój odpowiednik i nazywa się on obraza uczuć religijnych. To swoisty terroryzm stosowany w celu rzekomej walki o "wartości"...